همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه با اشاره به خصوصیات انواع رژیم‌های غذایی، گفت: تعادل در هر رژیم غذایی بسیار مهم است با این وجود استفاده از زیتون، ادویه زیاد و حرارت زیاد به ترتیب شاخصه رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای ، هندی و چینی است که در این بین رژیم غذایی مدیترانه‌ای از همه سالم‌تر و مناسب‌تر است.

زیتون، راز سلامت تغذیه مدیترانه‌ای

دکتر سیدعلی کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، استفاده از زیتون و روغن زیتون را راز سلامتی رژیم غذایی مدیترانه‌ای دانست و تصریح کرد: استفاده فراوان از این ماده شاخصه اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ایست, علاوه بر این استفاده از انواع سبزی‌جات و میوه‌ها و سپس حبوبات به عنوان منابع پروتئینی منجر به کاهش جذب کلسترول در متقاضیان این نوع از رژیم غذایی می‌شود.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تفاوت و تنوع غذای اصلی در هر کشور، اظهار داشت: در بسیاری از کشورها گوشت غذای اصلی و در برخی کشورها نان غذای اصلی محسوب می‌شود، با این حال مصرف نان سبوس‌دار در برخی از کشورها در مقایسه با برنج سفید شده و با فقر ویتامینی B1 ارجح و مناسب‌تر است.

دکتر کشاورز در ادامه افزود: مصرف سبزی‌ها نیز در رژیم غذایی مدیترانه‌ای جایگاه بسیار مهمی را ایفا می‌کند به طوری که با دارا بودن فیبر زیاد معده را پر می‌کنند، همچنین ویتامین‌ها و رنگدانه‌های موجود در برگ سبزی‌ها، برای جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به سکته‌های قلبی بسیار مفید است.

کد خبر 146165

برچسب‌ها