همشهری آنلاین: در پایان روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک لندن که از بعد از ظهر روز جمعه با برگزاری مسابقات وزن 55 کیلوگرم در سالن سینان اردم شهر استانبول ترکیه آغاز شده بود، حسن رحیمی پس از کسب سهمیه ورودی المپیک صاحب مدال برنز شد.

حسن رحیمی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حسن رحیمی که در دور اول آندری دوکوف از رومانی را با نتایج یک- صفر و سه- صفر شکست داده بود در دور دوم یانگ کیونگ ایل، قهرمان جهان از کره شمالی را با نتایج صفر-یک، دو-یک و یک- صفر مغلوب کرد و به دور سوم راه یافت. رحیمی در دور سوم با نتایج صفر- یک و یک- پنج مغلوب رادوسلاو ولیکوف از بلغارستان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها راه یافت.

رحیمی در اولین دیدار خود در این مرحله مقابل آندریف از بلاروس با نتیجه یک بر صفر و دو بر صفر به پیروزی رسید. نماینده وزن 55 کیلوی کشورمان برای حضور در دیدار رده‌بندی و کسب سهمیه المپیک مقابل خینچگاشویلی از گرجستان در سه تایم و با نتیجه یک بر دو، یک بر صفر و شش بر صفر به پیروزی رسید. حسن رحیمی که سهمیه المپیک را به دست آورده است برای کسب مدال برنز مقابل نیکلاس سیمسون از آمریکا با نتیجه یک بر صفر و چهار بر صفر به پیروزی رسید و به مقام سوم وزن 55 کیلوگرم رسید. وی در تایم اول حریف خود را با یک زیرگیری مغلوب کرد و در تایم دوم با به پل بردن این حریف آمریکایی قدرت‌نمایی کرد.

- رده‌بندی نهایی وزن 55 کیلوگرم به شرح زیر است: ( این نفرات سهمیه ورودی المپیک لندن را نیز کسب کردند)

1- ویکتور لبدف (روسیه) 2- رادوسلاو ولیکوف (بلغارستان) 3- حسن رحیمی(ایران) و دولت نیازبیکوف (قزاقستان) 5- سیمسون (آمریکا) و میهران جابوریان( ارمنستان)

مسابقات شش وزن باقی مانده این رقابت‌ها روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.

کد خبر 145795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز