گروه ورزشی-علی شاکری: کشتی فرنگی پس از کسب مقام سوم مسابقات جهانی استانبول و در آستانه اردوی اول در راه المپیک لندن با خبر محرومیت رسمی دوساله امیرعلی اکبری و بابک قربانی دچار شوک شد.

کشتی

با وجود این ضربه مهلک دیروز زمانی که محمد بنا به‌عنوان بهترین مربی جهان از سوی فیلا، انتخاب شد علاقه‌مندان به این رشته بار دیگر به موفقیت تیم ملی در المپیک لندن امیدوار شدند. سرانجام
پس از سال‌ها انتظار و در حالی که پیش‌بینی می‌شد زودتر از اینها معمار کشتی فرنگی ایران به پاس خدمات انکارناپذیرش در احیای این رشته فراموش‌شده در صدر بهترین مربیان جهان قرار گیرد، دیروز رسما خبر انتخابش به‌عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی جهان در سال2011 از سوی فیلا تیتر اول رسانه‌های مختلف شد. سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی ایران‌ در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری از احساسش درباره کسب این عنوان باارزش گفت و اینکه این افتخار به نمایندگی از سوی تمامی همکارانش در تیم ملی و مربیان زحمتکش کشتی فرنگی در سراسر کشور به او تعلق گرفته و از این پس مسئولیت او را نیز نسبت به قبل بیشتر کرده است.

  • آقای بنا با عرض تبریک، امیدواریم این عنوان توانسته باشد گوشه‌ای از خستگی‌های چندین‌ساله شما را از تنتان بیرون کند؟

ممنونم، اما با این عنوان نه‌تنها خستگی از تن من بیرون نرفته بلکه مسئولیت من از این پس دوچندان خواهد بود. لازم است بگویم این مقام حاصل زحمات تمامی همکارانم در کادر فنی تیم‌های ملی و سایر مربیان عزیز کشتی فرنگی بوده است و من به‌عنوان نماینده آنان در چشم فیلا بهترین جلوه کردم.

  • جام بهترین مربی جهان در کجا قرار است به شما داده شود؟

فیلا به‌دنبال اهدای این جام در کلاس مربیگری بین‌المللی کشتی فرنگی در رم بوده، اما با توجه به برپایی کلاس بین‌المللی مربیگری کشتی آزاد که با حضور مارتینتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی در تهران برگزار می‌شود، ترجیح دادم تا در ایران این جام را تحویل بگیرم.

  • اما یک سؤال تلخ؛ دوپینگ 2 کشتی‌گیر شاخص کشتی فرنگی تا چه حد به موقعیت این رشته لطمه زد؟

از همه خواهش می‌کنم که اشتباه شخصی2 کشتی‌گیر فریب‌خورده و پشیمان را هرگز به پای یک گروه عاشق کشتی فرنگی ننویسند، چرا که در ورزش حرفه‌ای این اشتباهات امری اجتناب‌ناپذیر است و نمونه‌هایی از این دست را در همه رشته‌های موفق هم می‌شود دید و فقط رسانه‌ها کمی رنگ و لعاب بیشتر به آن بخشیده‌اند. همگان دیدند که کشتی فرنگی در غیاب این دو کشتی‌گیر و حمید سوریان هم در حالی که همگان انتظار زمین خوردنش را در استانبول می‌کشیدند چگونه سربلند و موفق ظاهر شد.

  • با این اتفاقات آیا باز‌ ‌هم سر حرفتان مبنی بر تصاحب 3 مدال طلا در المپیک لندن هستید؟

من هرگز نگفته‌ام کشتی فرنگی3 مدال طلا می‌گیرد؛ گفتم اگر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش فضای المپیکی را با دادن بودجه مناسب به فدراسیون کشتی مهیا کنند، کشتی فرنگی توانایی کسب
3 تا 4 مدال در المپیک را دارد که یک یا 2 تای آن می‌تواند طلا باشد و اکنون هم روی حرفم هستم و این وعده را دور از دسترس نمی‌دانم؛ اگرچه معتقدم این فضا نه‌تنها برای کشتی بلکه برای همه رشته‌های مدال‌آور مثل وزنه‌برداری و تکواندو هم باید فراهم شود.

  • در مورد برکناری مهماندوست چه نظری دارید؟

مهماندوست حکم طلا را برای تکواندو دارد و با توجه به اینکه هم پولادگر و هم ذوالقدر دل در گروی سربلندی تکواندو دارند، امیدوارم با سعه‌صدر بیشتر هر چه زودتر زمینه بازگشت دوباره او را فراهم آورند.

  • آیا پس از برقراری حقوق ویژه کمیته ملی المپیک، حقوقی که شما از فدراسیون کشتی می‌گرفتید ، همانند مهماندوست قطع شده است؟

خیر، این یک حقوق ویژه مقطعی است که امکان قطع آن در هر لحظه‌ای می‌رود و حیف است که با این بهانه‌ها تکواندو ناخواسته وارد حاشیه شود.

کد خبر 148629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز