همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به طرح ویژه راهور تهران برای برخورد با موتورسواران متخلف گفت: در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی و در راستای افزایش انضباط‌ بخشی، برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف به صورت جدی در پایتخت بزودی آغاز می‌شود.

موتور سوار

 سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته آموزش‌های لازم به موتورسواران در خصوص رعایت قوانین و مقررات رانندگی و خصوصا استفاده از کلاه ایمنی داده شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در آستانه مهرماه و طی روزهای آتی طرح ویژه ساماندهی و برخورد موتورسواران متخلف در پایتخت اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی نیروی کمکی برای اجرای این طرح بکارگیری می‌شود، افزود: از هم‌اکنون به تمامی موتورسواران هشدار می‌دهیم که قوانین و مقررات رانندگی را حتما رعایت کرده و قطعا پلیس در این خصوص با تخلفاتی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و تردد در پیاده‌روها بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو علاوه بر توقیف و جریمه، 5 امتیاز منفی نیز برای راکب به همراه دارد تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای افزایش ایمنی تردد دانش‌آموزان در مهرماه و افزایش انضباط ترافیکی است.

 فروش طرح‌های روزانه و هفتگی در هفته اول مهرماه ممنوع است

 رحیمی در ادامه از ممنوعیت فروش طرح‌های روزانه و هفتگی در هفته اول مهرماه خبر داد و گفت: در عین حال تمامی منافذ ورودی به محدوده زوج و فرد نیز شناسایی شده که با بازگشایی مدارس تمامی آنها با کمک نیروهای افزوده شده به پلیس راهور تهران بسته شده و قطعا پلیس از ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد جلوگیری می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام شده طی چند هفته گذشته نشان داد تعداد اندکی راننده متخلف نسبت به ورود غیرمجاز از طرق مختلف به داخل محدوده طرح ترافیک اقدام می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس تیم‌های ویژه‌ای در خصوص تجهیز و پس از شناسایی مبادی مورد تخلف طی دو هفته گذشته در آنها مستقر شدند و با خودروهای متخلف برخورد شد.

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: تیم‌های ویژه طی 10 روز گذشته با حدود 230 دستگاه خودرویی که به طرق مختلف قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را داشتند برخورد کردند و تعدادی از این متخلفان که نسبت به دستکاری پلاک، تغییر محل پلاک، گذاشتن اشیاء مختلف بر روی بخشی از پلاک و دنده عقب رفتن از خروجی‌های محدوده طرح ترافیک، قصد ورود به این محدوده را داشتند ضمن تشکیل پرونده و توقیف خودروی آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد ضمن جریمه هر ساعت 13 هزار تومان، 4 امتیاز منفی نیز برای راننده به همراه خواهد داشت.

 برخورد با 530 خودرویی که بین خطوط نمی‌رانند

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به طرح پلیس تهران در خصوص افزایش انضباط‌ بخشی ترافیکی در بزرگراه‌های پایتخت گفت: از حدود یک هفته گذشته اجرای «طرح حرکت بین خطوط خودروها» در بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهر با اطلاع‌رسانی قبلی آغاز شد که بر این اساس ماموران پلیس راهور تهران با بیش از 530 خودرویی که بین خصوص حرکت نکرده و یا تغییر مسیر ناگهانی داشتند برخورد کردند.

 وی با اشاره به اینکه عدم حرکت بین خطوط 70 هزار ریال و تغییر مسیر ناگهانی 130 هزار ریال جریمه در پی دارد خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری رانندگان در خصوص تردد بین خطوط در بزرگراه‌های تهران افزایش یافته است و آمارها نشان می‌دهد نظم تردد در بزرگراه‌ها با اجرای این طرح بیشتر شده است.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه این طرح همچنان ادامه می‌یابد، تصریح کرد: قطعا با بازگشایی مدارس اجرای «طرح حرکت بین خطوط خودروها» در بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهر تشدید شده تا آرامش بیشتری در بزرگراه‌های پایتخت ایجاد شود.

کد خبر 145700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز