درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود از 31 شهریور آخرین موج سفرهای تابستانی آغاز شده و تا یکشنبه آینده ادامه داشته باشد، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به رانندگان هشدار داد که پلیس در برخورد با سبقت و سرعت غیرمجاز کوتاه نمی‌آید.

پلیس راه

آخرین تعطیلات تابستانی که تب سفر در جاده‌ها را به اوج رساند، تعطیلات عید فطر بود که بی‌احتیاطی رانندگان در آن 104 کشته روی دست جاده‌ها گذاشت. فرمانده پلیس راه کشور همان موقع اعلام کرد که در تعطیلات سه روزه عید فطر، 74 تصادف منجر به فوت در جاده‌های کشور رخ داد که بر اثر آن 104 نفر کشته شدند. همچنین 456 تصادف منجر به جرح در کشور رخ داد که در آنها 769 نفر مجروح شدند. نگرانی از تکرار اینگونه حوادث، موجب شد که سردار اسکندر مومنی از تدابیر ویژه پلیس در جاده‌های کشور خبر دهد. وی گفت: سبقت و سرعت غیرمجاز، خط قرمز پلیس در تعطیلات آتی خواهد بود. 

رئیس پلیس راهور ناجا در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی حجم بالای سفر در تعطیلات آتی از تمامی رانندگان درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، در ترافیک‌های سنگین از انحراف به چپ و سد کردن لاین مقابل به‌طور جدی خودداری کنند چرا که پلیس در این خصوص با متخلفانی که حقوق سایر رانندگان را زیر پا می‌گذارند بدون اغماض برخورد می‌کند.

 

کد خبر 146341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز