مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: موتورسوارانی که از تونل‌های شهری تردد کنند، با برخورد جدی پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شوند.

این خبر را دیروز رئیس پلیس راهور تهران دوباره اعلام کرد و به خبرنگاران گفت: هم‌اکنون در 500‌ متر مانده به مبادی تونل توحید، ماموران راهور مستقر بوده و نکات لازم را به رانندگان ارائه می‌کنند. این ماموران، مانع ورود کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت به تونل‌ها شده و درصورتی که فردی اصرار بر ارتکاب تخلف داشته باشد، مامورانی که در انتهای تونل مستقر هستند با این افراد برخورد جدی می‌کنند.

به گزارش همشهری، اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسواران متخلف با نزدیک شدن به پایان تعطیلات مدارس و افزایش سفرهای تابستانی ادامه دارد.این طرح در سطح جاده‌ها و آزاد راه‌های استان تهران و البرز اجرا می‌شود.نظارت بر رفتار ترافیکی موتورسواران از خرداد سال89 و با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی شدت گرفت.

براساس مصوبه مجلس، می‌باید قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل‌ونقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری شود.حرکت در پیاده‌رو و یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک‌چرخ، حمل یدک، عدم‌استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت تخلف محسوب می‌شود.
مجلس، ماموران راهنمایی و رانندگی را موظف کرد ضمن صدور قبض جریمه، نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به‌مدت یک هفته و درصورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

کد خبر 145645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز