گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به گذشت 3ماه از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی گفت:

60راننده متخلف در تهران که به‌دلیل تخلفات متعدد، نمره منفی 30 یا بیشتر از آن را کسب کرده‌اند، طی روزهای آینده گواهینامه‌شان توقیف و تا 3 ماه از رانندگی محروم می‌شوند. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی در جلسه خبری روز گذشته خود همچنین با اعلام این موضوع که جرایم پرداخت نشده رانندگان متخلف به موجب قانون جدید پس از 60 روز دو برابر خواهد شد، افزود: رانندگان معترض به قبوض جریمه خود می‌توانند اعتراض خود را ابتدا در واحدهای اجرائیات راهنمایی و رانندگی مستقر در مناطق یا از طریق دفاتر پلیس + 10 مطرح کنند تا ظرف 24 ساعت از نتایج بررسی مطلع شوند.

سردار رحیمی با اشاره به کاهش 48 درصدی اعتراض به قبض‌های جریمه در نیمه نخست مردادماه به میزان بالای ثبت روزانه تخلفات رانندگی در سطح شهر تهران توسط دوربین‌های کنترل ترافیک خبر داد و گفت: میانگین ثبت تخلفات روزانه توسط دوربین‌های کنترل سرعت نصب‌شده در 16بزرگراه تهران و محدوده طرح ترافیک 24هزار تخلف در روز است.وی با تاکید بر سیاست‌های جدید پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص کاهش شهر از ماموران پلیس با به کارگیری سیستم‌های هوشمند ترافیکی از کاهش تصادفات جرحی و فوتی در شهر تهران در 5 ماهه نخست سال خبر داد.

رحیمی گفت: عابرین پیاده با 47 درصد بیشترین رقم تصادفات منجر به فوت را به‌خود اختصاص داده‌اند و 27‌درصد نیز در تصادفات جرحی مجروح شده‌اند که در برخی موارد بسیار شرایط ناراحت‌کننده‌ای دارند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: از اواخر سال گذشته با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت استفاده از موتورسیکلت سیر صعودی داشته و به‌رغم آنکه در 5 ماه نخست سال 23درصد موتورسواران در تصادفات منجر به فوت جان خود را از دست داده‌اند، شاهد کاهش 18 درصدی تصادف موتورسیکلت‌‌ها در مقایسه با 5 سال نخست سال گذشته هستیم. سردار حسین رحیمی همچنین با اشاره به کاهش یک ساعته اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه مبارک رمضان گفت: پس از عید سعید فطر ساعت اجرای طرح زوج یا فرد و طرح ترافیک همچون پیش از شروع ماه مبارک رمضان از ساعت 18 به ساعت 19 افزایش می‌یابد. وی همچنین از کاهش 48درصدی تصادفات در تونل توحید خبر داد و گفت: در جلساتی که با دوستانمان در شهرداری تهران داشتیم قرار است شاهد تمهیدات جدی تری در برطرف ساختن حوادث جزئی باشیم؛ به‌طوری‌که دوربین‌های بیشتری در تونل توحید نصب خواهد شد و با کنترل الکترونیکی این تونل خودروهایی که بالای 60‌کیلومتر در ساعت سرعت دارند بلافاصله جریمه خواهند شد و این موضوع برای تونل رسالت نیز رعایت می‌شود. رحیمی افزود: میانگین صدور جریمه رعایت نکردن سرعت مجاز خودروهای متخلف در تونل توحید در روز برابر با 1200 برگه جریمه است.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر مشاهده ماموران راهنمایی و رانندگی در جوی آب برای رفع آبگرفتگی در روز گذشته و نیاز به تذکر به شهرداری تهران گفت: در روزهای بارانی حجم استفاده از خودرو بالا می‌رود و از میزان سرعت و دید رانندگان کاسته می‌شود. البته میزان آبگرفتگی‌ها نیز بالا بود ولی نباید بی‌انصافی کرد چون کارکنان شهرداری از شب پیش از بارندگی‌ها در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشتند و برای رفع آبگرفتگی‌ها و روان‌سازی ترافیک به ما کمک می‌کردند. وی افزود: تمام خیابان‌ها به‌طور کامل رصد می‌شود و ترافیک به‌دلیل بالا رفتن حجم استفاده از خودروها در روزهای بارانی است نه وجود گره‌های ترافیکی، ما نیز در پلیس راهور آبگرفتگی‌ها را به شهرداری اعلام کرده‌ایم ولی برخی نقاط وجود داشت که آنها نتوانستند برسند ولی خود بنده شاهد بودم که در بسیاری نقاط نیروهای شهرداری تهران آبگرفتگی‌ها را برطرف کردند. رحیمی با تاکید بر پرهیز از نگاه جریانی و سیاسی به پدیده ترافیک گفت: هیچ دیکته نوشته‌شده‌ای بدون غلط نیست ولی باید تمام انرژی خود را معطوف به حل مشکلات جامعه کنیم و من شهادت می‌دهم که اقدامات ترافیکی که در تهران انجام می‌شود اعم از اصلاح معابر و ایجاد تونل‌ها به‌دلیل آنکه کاملا در جریان تلاش‌ها هستم کارهای بسیار پرزحمتی است و البته عیب‌ها را نیز باید دوستانه گفت و آنها را برطرف کرد نه اینکه نگاه سیاسی و جریانی به پدیده‌های ترافیکی داشت.

محدودیت‌های تردد و توقف نماز عید فطر اعلام شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌های تردد و توقف خودروها همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر را اعلام کرد. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی در یک نشست خبری گفت: محدوده اصلی اجرای این طرح از شمال خیابان فاطمی، از شرق ولیعصر، از جنوب خیابان جمهوری و از غرب خیابان کارگر است. به همین منظور توقف وسایل نقلیه از ساعت 4 صبح روز عیدفطر در طول خیابان کریمخان از حافظ تا میدان ولیعصر، طول خیابان فاطمی از میدان فاطمی تا کارگر، طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر و طول خیابان ولیعصر از میدان تا خیابان زرتشت ممنوع است. وی افزود: تردد وسایل نقلیه در مسیر شرق از خیابان ولیعصر، حدفاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر و خیابان فلسطین، طالقانی و خیابان‌های منشعب از آنها به سمت غرب ممنوع است.

سردار رحیمی گفت: این محدودیت‌ها در خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا تقاطع فاطمی و خیابان انقلاب اسلامی حد فاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر اجرا می‌شود. این در حالی است که از تقاطع نصرت - قریب به سمت شرق محدودیت اجرا شده و وسایل نقلیه به سمت غرب و در ادامه از میدان توحید به سمت جنوب هدایت می‌شوند، ضمن اینکه تردد در خیابان جمهوری از میدان تا حافظ به‌صورت غرب به شرق جریان دارد.

کد خبر 144434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز