گروه اجتماعی- محمدعلی بدری: رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: شماره‌گذاری 2محصول سایپا به‌دلیل عدم‌نصب کیسه هوا متوقف شد.

سردار اسکندر مومنی با اعلام این خبر بدون ذکر نام 2خودرویی که شماره‌گذاری آن متوقف شده است، گفت: کارخانه تولیدکننده اعلام کرده که نصب کیسه هوا را روی محصولات خود آغاز کرده و کارشناسان پلیس در حال بررسی این موضوع هستند که درصورت صحت موضوع شماره‌گذاری این محصولات مجددا ازسر گرفته می‌شود.به گزارش خبرنگار همشهری، وی دیروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان سال همه خودروسازان باید تولیدات خود را به سطح استاندارد رسانده باشند، تاکید کرد:‌ دوره‌ای که قانونی تصویب شود اما اجرا نشود، گذشته است. پیش از این نیز معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا از توقف شماره‌گذاری خودرو روآ خبر داده بود. سرهنگ علیرضا جهانگیری سه‌شنبه گذشته به خبرنگاران گفت: طبق بازه زمانی مشخص شده تا 31 شهریور ماه سال‌جاری تولید خودرو روآ متوقف می‌شود و پایان خدمات راهور ناجا از جمله شماره‌گذاری به این خودرو خواهد بود.

مهلت نصب کیسه هوا، تاپایان سال

دیروز هم سردار مومنی از توقف شماره‌گذاری پراید از اول مردادماه خبر داد و تاکید کرد: برابر اعلام قبلی، این محصول سایپا تا مردادماه فرصت داشت تا طبق برنامه زمان‌بندی نسبت به نصب کیسه هوا اقدام کند.رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به خبرنگار همشهری درباره اینکه برخورد بعدی با خودروسازان خودروهای غیراستاندارد، چه خواهد بود، تاکید کرد: امسال موضوع نصب کیسه هوا در دستورکار جدی پلیس قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال از این امر عبور کنیم. سردار مومنی با اشاره به اینکه در بحث ایمنی خودروها فصل‌الخطاب قانون است، به‌خودروسازان هشدار داد که درصورت عدم‌اجرای مصوبه نصب کیسه هوا روی محصولات تولیدی خود تا پایان سال، شماره‌گذاری آنها نیز متوقف خواهد شد. او با اشاره به برنامه زمان‌بندی تعیین شده برای نصب کیسه هوا ادامه داد: بر این اساس شرکت سایپا مکلف بود تا تیرماه، نصب کیسه هوا را روی محصولات خود آغاز کند که با توجه به عدم‌تحقق این امر، پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به توقف شماره‌گذاری 2محصول از خودروهای پراید این شرکت اقدام کرد.

بعید می‌دانم مسئولی دهن‌کجی کند

سردار مومنی همچنین پایان شهریور ماه را آخرین مهلت شماره‌گذاری خودرو «روآ» اعلام کرد و درباره گفته‌های برخی مسئولان و تولیدکنندگان خودروهای غیراستاندارد مبنی بر ادامه تولید این خودروها تاکید کرد: بعید می‌دانم که مسئولی مقابل قانون بایستد و اینطور به آن دهن‌کجی کند. او با اشاره به اینکه شرکت تولیدکننده اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای نصب کیسه هوا روی «روآ» ندارد و نمی‌تواند ایمنی آن را به حد استاندارد برساند، گفت: بر این اساس شماره‌گذاری این خودرو برابر اعلام قبلی از اول مهرماه ممنوع بوده و پلیس نسبت به متوقف‌کردن شماره‌گذاری آن اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه درباره آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودرو «فراز» گفت: از نظر پلیس، خودرو «فراز» همان خودرو «هُوو» است لذا شماره‌گذاری این خودرو همچنان متوقف است چرا که معتقدیم هنوز این خودرو مشکلات اساسی دارد و ورود و شماره‌گذاری آن به کشور می‌تواند منجر به بروز فاجعه شود.

حذف شوراهای حل اختلاف از روند رسیدگی به تخلفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش گفت : هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی جایگزین شوراهای حل اختلاف شدند. سردار اسکندر مومنی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: کار اجرایی تشکیل هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی در کل کشور تمام شده و هم‌اکنون در تمامی استان‌ها این هیات‌ها مستقر شده‌اند. او با اشاره به اینکه رسیدگی به اعتراض‌های تخلفات رانندگی در کشور دو مرحله‌ای شده است، تشریح کرد: در مرحله اول فرد معترض به مراکز پلیس + 10 مراجعه می‌کند و درصورت اعتراض مجدد موضوع را به هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی می‌برد که رای صادره در این هیات‌ها قطعی و لازم‌الاجراست.

کد خبر 142978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز