سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

1 - انگیزه بالاتر: در شهرآوردها نقش انگیزه تیم‌ها کمتر از مسائل فنی نیست و شکی نیست که پرسپولیسی‌ها برای این بازی، انگیزه بیشتری دارند.

آنها در لیگ دهم شهرآورد رفت و برگشت را به استقلال باختند؛ اتفاقی که 20 سال بود تکرار نشده بود. از سوی دیگر، آنها در لیگ یازدهم شروع بدی داشتند و با انتقادات تند هواداران روبه‌رو شدند. شهرآورد بهترین فرصت است تا بازیکنان پرسپولیس بتوانند با هواداران‌شان آشتی کنند و خوب می‌دانند هواداران درصورت شکست‌دادن رقیب قدیمی همه اشتباهات شروع فصل را فراموش می‌کنند. دیگر اینکه با گذشت تنها 6 هفته از لیگ، سرخ‌پوشان 7 امتیاز از رقیب قدیمی‌شان کمتر دارند و با بردن این بازی می‌توانند فاصله را به 4 امتیاز برسانند. به‌دلیل همه این موارد پرسپولیسی‌ها انگیزه بالاتری دارند و این می‌تواند آنها را به 3 امتیاز بازی جمعه برساند.

2 - علی کریمی: حالا دیگر کسی تردیدی ندارد که علی کریمی آماده‌ترین بازیکن پرسپولیس است. کاپیتان سرخ‌پوشان با وجود اینکه 34ساله شده، یکی از بهترین دوران‌های فوتبالش را پشت سر می‌گذارد. او زمستان گذشته به شالکه پیوست و با وجود اینکه دقایق زیادی بازی نکرد، اما تمرینات سنگین این تیم آلمانی کمک کرد که او در اوج آمادگی به ایران برگردد. در واقع این انتقال، هدیه‌ای غیرمنتظره از سوی شالکه به پرسپولیس و تیم ملی ایران بود که علی کریمی جدیدی تحویل گرفتند. او حالا از نظر بدنی آماده است و با توجه به حضور در تیم کی‌روش و مسئولیت کاپیتانی در پرسپولیس، با انگیزه زیادی بازی می‌کند. کریمی برای تیمش یک بازیساز، گلزن و لیدر تمام‌عیار است و عجیب نیست اگر هواداران پرسپولیس برای شهرآورد هم روی درخشش او حساب کنند. او همیشه در شهرآورد‌ها نمایش خوبی داشته و تا به حال 2 بار هم موفق به گلزنی شده است؛ پس چرا نتواند در شهرآورد 71 پرسپولیس را به 3 امتیاز برساند؟

3 - دفاع شکننده استقلال: نمایش ضعیف خط دفاعی استقلال مقابل تراکتورسازی که به نخستین شکست این تیم منجر شد، پرسپولیسی‌ها را هم امیدوار کرده که به فاصله یک هفته، این سناریو را تکرار کنند. استقلال در فصل نقل و انتقالات ستاره‌های زیادی  به خدمت گرفت، ولی ناکامی در جذب سید جلال حسینی و از سوی دیگر جدایی مدافعانی مثل صادقی، شکوری و کوشکی موجب شد تا این تیم تنها 2 مدافع میانی در اختیار داشته باشد. در این شرایط جای خالی پژمان منتظری مقابل تراکتور کاملا محسوس بود و اگر مدافع استقلال به بازی جمعه نرسد یا آماده نباشد، پرسپولیس می‌تواند از این نقطه به رقیب ضربه بزند. پرسپولیس قطعا در تمرینات پیش از بازی روی ضربات ایستگاهی تمرین می‌کند و می‌تواند برای گلزنی روی مدافعان سرزن خود هم حساب کند.

کد خبر 145507

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز