حمید استیلی از آغاز فصل روزهای سختی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت و در این 6هفته اوضاع آنطور که دلش می‌خواست پیش نرفت.

حمید استیلی

او حالا برای نخستین‌بار شهرآورد را به‌عنوان سرمربی تجربه خواهد کرد و به خوبی می‌داند که شکست دادن استقلال چقدر می‌تواند جایگاه او را نزد هواداران پرسپولیس تغییر دهد. استیلی امیدوار است که تیمش در این دیدار بدشانسی نیاورد.

  • فکر می‌کنید استقلال را در شهرآورد شکست خواهید داد؟

هدف ما چیزی جز این نیست ولی خب، می‌دانید که در فوتبال نمی‌توان اتفاقات را پیش‌بینی کرد. ما برای برد به زمین می‌رویم و امیدوارم شرمنده هواداران نشویم.

  • می‌گویند حمید استیلی مربی بدشانسی است. خودتان هم این موضوع را قبول دارید؟

راستش را بخواهید گاهی اوقات به این موضوع فکر می‌کنم و حتی خیلی‌ها این را به من گفته‌اند. همه دیدند که شاهین بوشهر سال گذشته چقدر زیبا فوتبال بازی می‌کرد ولی موقعیت‌های ما به شکل عجیبی گل نمی‌شد. در پرسپولیس هم تیم من زیبا بازی می‌کند. من فقط یک چیز می‌خواهم، اینکه در شهرآورد بدشانسی نیاوریم و اگر حق‌مان بود، به پیروزی برسیم.

  • از استقلال به‌عنوان یک تیم پرستاره نمی‌ترسید؟

ترس در فوتبال معنایی ندارد، در ضمن به‌نظر من داشتن یک تیم هماهنگ از همه چیز مهم‌تر است.

  • به‌نظر می‌رسد که شکست استقلال مقابل تراکتور به سود شما هم باشد. اینطور نیست؟

وقتی یک بازی شروع می‌شود باید توجه داشت که از دقیقه صفر شروع شده و با بازی‌های قبلی به هیچ عنوان قابل قیاس نیست. برای ما نتایج قبلی استقلال اصلا اهمیت ندارد و باید فقط به این مسئله توجه کنیم که چگونه با حریف خود روبه‌رو شویم.

  • نقاط ضعف و قوت استقلال را در چه می‌بینید؟

من نمی‌توانم این موضوع را رسانه‌ای کنم و برنامه‌هایمان برای شهرآورد به صورت منظم پیش خواهد رفت.

  • پرسپولیس سال گذشته 2بار به استقلال باخت. قبول دارید شکست دادن استقلال امسال برای هواداران پرسپولیس به اندازه قهرمانی ارزش دارد؟

من به‌عنوان مربی و همچنین بازیکن بارها حضور در شهرآورد را تجربه کرده‌ام و به اندازه کافی می‌دانم که چقدر اهمیت دارد. البته اعتقادم این است که قهرمانی در لیگ مهم‌تر از پیروزی در شهرآورد است ولی می‌دانم که هواداران پرسپولیس به هیچ عنوان تحمل شکست را ندارند.

  • این روزها فرهاد مجیدی آماده‌ترین بازیکن استقلال است. برای مهار او به تاکتیک نفر به نفر تمایل دارید یا اینکه این بازیکن، با دفاع منطقه‌ای یارگیری خواهد شد؟

فرهاد بازیکن بزرگی است و مطمئنا برای مهار او برنامه‌هایی داریم که روز بازی مشخص خواهد شد.

  • آیا در مقابل استقلال هم از عقاید خود عقب‌نشینی نکرده و هجومی بازی خواهید کرد؟

پرسپولیس همیشه در فوتبال ایران به‌عنوان یک تیم هجومی شناخته شده و ما به فکر دفاع نیستیم. دفاع و حمله کردن باید یک سیر منطقی داشته باشد و باید دید در طول بازی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

  • پرویز مظلومی گفته که شهرآورد را نمی‌بازیم. آیا شما هم قول نباختن می‌دهید؟

آقای مظلومی از مربیان بزرگ فوتبال ایران است. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. در ضمن مربیان هیچ وقت قبل از بازی در مورد تیمشان با ناامیدی حرف نمی‌زنند و باید به تیمشان انگیزه بدهند.

  • شیرین‌ترین خاطره شما از شهرآورد؟

تمام بردهایی که داشتیم شیرین بود و البته دیداری که 9نفره شدیم ولی نباختیم.

  • ... و خاطره تلخ؟

زیاد یادم نمی‌آید! البته من معمولا در شهرآورد‌ها بازنده نبودم.

کد خبر 145504

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز