بعد از شکست استقلال مقابل تراکتورسازی تحلیل‌های متفاوتی درباره شکست آبی‌ها شنیده شد.

آندرانیک تیموریان

 یکی از تحلیل‌ها ضعف خط هافبک استقلال در غیبت آندرانیک تیموریان بود. آندو از اینکه نتوانسته در این دیدار برای استقلال بازی کند بسیار ناراحت است و خود را سرزنش می‌کند. او می‌گوید:«واقعیت این است که خودم هم از غیبتم ناراحت هستم. احساس می‌کنم آندو هم در این شکست نقش داشته‌است. آن روز به‌قدری ناراحت بودم که بین نیمه بازی را ترک کردم و به خانه رفتم. وقتی تیم عقب افتاد دیگر نتوانستم بازی را تماشا کنم.»هافبک دفاعی استقلال، غیبت خود را یکی از اصلی‌ترین دلایل باخت به تراکتورسازی می‌داند؛ «همه می‌گویند این طور نیست که تو در شکست استقلال تأثیر مستقیم گذاشته باشی اما من با آنها هم‌عقیده نیستم و فکر می‌کنم در آن شکست نقش زیادی داشتم. شاید اگر من بودم نتیجه دیگری رقم می‌خورد. شاید ‌می‌بردیم و شاید بازی مساوی می‌شد. منظورم این است که می‌توانستم به استقلال کمک کنم.»

پرویز مظلومی در آستانه شهرآورد مورد انتقاد قرار گرفته ولی آندو درخصوص انتقادهایی که از مظلومی شکل گرفته معتقد است که این فضا به سود استقلال نیست و در این مورد خاطرنشان می‌کند:«برای من جای سؤال دارد که چرا بعضی‌ها تنها به خاطر یک باخت این طور به مظلومی حمله می‌کنند. ما باختیم اما تیم‌های دیگر هم باخته‌اند. همین تیم تراکتورسازی در خانه‌‌اش به صبای قم باخت. مگر می‌شود با یک باخت تیمی را ارزیابی کرد؟ استقلال باخت اما این باخت دوباره تکرار نخواهد شد و باید به مظلومی فرصت داد. ایشان کارش را خوب بلد است. باور کنید اگر مظلومی فصل قبل روی نیمکت استقلال نمی‌نشست این تیم پانزدهم جدول می‌شد. مظلومی حق زیادی گردن استقلال دارد و باید از او حمایت بشود.»

تیموریان در آستانه تجربه نخستین شهرآورد ایرانی خود قرار دارد. او قبلا در لیگ جزیره شهرآورد را تجربه کرده بود اما خودش معتقد است که این بازی چیز دیگری است و شرایط خاص خودش را دارد. تیموریان در مورد بازی روز جمعه می‌گوید: «شهرآورد استقلال و پرسپولیس یکی از شهرآورد‌های بزرگ دنیاست. شاید باورکردنش سخت باشد اما این موضوع حقیقت دارد. در انگلیس که بودم ایرانی‌ها و حتی دوستان خارجی ما روی این بازی حساسیت نشان می‌دادند. خیلی دوست دارم نخستین تجربه دربی‌ام با پیروزی همراه باشد و بتوانیم پرسپولیس را مغلوب کنیم. بازی با تراکتورسازی دیگر تمام شد و باید آن باخت را از ذهن پاک کنیم و با تمام قوا به این بازی فکر کنیم، در ضمن فکر می‌کنم استقلال به لحاظ مهره‌ای قابل قیاس با پرسپولیس نیست و ما برنده شهرآورد خواهیم بود. البته باید شانس را هم مد نظر داشت چرا که در این بازی شانس خیلی مهم است.»

خیلی‌ها معتقدند که جنگ اصلی در میانه میدان است و آندو هم این موضوع را تأیید می‌کند؛ «پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد که قابل احترام هستند و فکر می‌کنم رقابت در میانه میدان سخت و حساس باشد. البته کادر فنی استقلال برای کنترل میانه میدان مطمئنا برنامه ویژه‌ای خواهد داشت.»

کد خبر 145513

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز