سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

مجید نامجومطلق: مسابقه‌های استقلال- تراکتورسازی و پرسپولیس- ذوب‌آهن به لحاظ کیفیت، بازی‌های بهتری نسبت به هفته‌های قبل بود.

فارغ از نتیجه، من هم خوشحال هستم که کیفیت مسابقه‌های این فصل رفته‌رفته بالا می‌رود و این موضوع شاید بتواند به کیفیت شهرآورد کمک کند؛ مسابقه‌ای که به خاطر حساسیت بالایش شرایط ویژه‌ای دارد. ما نمی‌توانیم قبل از شهرآورد به وضعیت دو تیم در جدول نگاه کنیم. حتی تیمی که استحقاق پیروزی دارد، به پیروزی خود اطمینان ندارد و می‌داند که در شهرآورد نمی‌توان به این مسئله اکتفا کرد.

بارها در شهرآورد بازی کرده‌ام و به خوبی از وضعیت بازیکنان و استرس آنها برای حضور در چنین مسابقه‌ای آگاه هستم. در واقع، بازیکنان اگر بتوانند بر استرس خود غلبه کنند، بازی بهتری از خود ارائه خواهند داد. در شهرآورد، فرصت‌ها بسیار اندک هستند؛ یعنی شهرآورد پر از صحنه‌های خطرناک نیست و تنها از معدود موقعیت‌ها باید استفاده لازم را کرد. البته من امیدوار هستم که استقلال بتواند مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد. این تیم در حال حاضر مهره‌های بهتری نسبت به پرسپولیس دارد ولی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن نمایش قابل قبولی داشت و همین مسئله شرایط مسابقه را سخت و مشکل می‌کند.

پاشنه آشیل 2تیم خط دفاع است و دفاع استقلال در بازی با تراکتورسازی نشان داد که هنوز به هماهنگی نرسیده است اما هافبک‌ها و مهاجمان استقلال قوی‌تر از هافبک‌ها و خط حمله پرسپولیس هستند. البته علی کریمی و محمد نوری در پرسپولیس بازیکنان بزرگی هستند و از این تیم همین دو بازیکن می‌توانند ستاره شهرآورد باشند. در مقابل، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، جاسم کرار و میلاد میداوودی در شهرآورد می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند؛ میداوودی در بازی‌های قبلی عملکرد خوبی داشت و قابلیت بالای خود را به تصویر کشید و رفته‌رفته به آمادگی کامل نزدیک می‌شود.

پرویز مظلومی، مربی باتجربه‌ای در شهرآورد به حساب می‌آید. او فصل گذشته سرمربی تیم برنده مسابقه‌های رفت و برگشت شهرآورد بوده و اعتماد به‌نفس بالایی برای شهرآورد دارد. در مقابل، حمید استیلی تجربه سرمربیگری در شهرآورد را ندارد و بدون تردید شرایط سختی خواهد داشت. او باید برای شهرآورد آمادگی کامل را به دست بیاورد و بتواند تصمیم‌های درستی در جریان مسابقه بگیرد. البته استیلی به‌عنوان مربی و بازیکن در شهرآورد حضور داشته و از این نظر شهرآورد را تجربه کرده است. متأسفانه در ابتدای فصل برخی مقابل استیلی موضع گرفتند و مشکلاتی برایش به‌وجود آوردند ولی خوشبختانه شرایط مربیگری‌اش نسبت به ابتدای فصل بهتر شده است. با همه اینها، حساسیت شهرآورد معمولا مانع از بازی فوتبال واقعی می‌شود و این مسئله‌ای است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

کد خبر 145509

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز