کریم اعظمی: پرویز مظلومی این هفته در حالی سومین حضور خود به عنوان سرمربی را در شهرآورد تهران تجربه می‌کند که سال گذشته در بازی‌های رفت و برگشت، موفق به شکست پرسپولیس شد و محبوبیت خاصی میان تماشاگران استقلال کسب کرد.

پرویز مظلومی

 او حالا در آستانه دیدار با پرسپولیس امیدوار است که باز هم این تیم را شکست دهد.

  • شما هم به‌عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن حضور در شهرآورد را تجربه کرده‌اید. در این بازی، مربیگری سخت‌تر است یا بازی کردن؟

مربیگری سخت‌تر است. بازیکن در زمین، بازی‌اش را انجام می‌دهد ولی مربی باید جوابگو باشد. به هر حال، این سرمربی است که زیر تیغ انتقادها قرار دارد و هواداران به او اعتراض می‌کنند ولی بازیکن کار خودش را انجام می‌دهد. به‌نظر من هر مربی‌ای که شهرآورد را ببازد بیچاره است ولی اگر برنده شود، خیلی برایش شیرین است.

  • به‌نظر شما، این دیدار با دیدارهایی که دو تیم در زمان بازیگری شما انجام می‌دادند، چه فرقی دارد؟

به هر حال تفاوت‌ها زیاد است؛ چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ حاشیه‌ای. وقتی ما شهرآورد را می‌باختیم یک هفته از خانه بیرون نمی‌آمدیم تا با هواداران روبه‌رو نشویم.

  • تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره شما از شهرآورد چیست؟

شیرین‌ترین خاطره من به سال1362 برمی‌گردد که یک گل زدم و با شکست دادن پرسپولیس قهرمان شدیم. در آن بازی نعلچگر پاس داد و من دروازه بهروز سلطانی را باز کردم. آن زمان به سلطانی می‌گفتند عقاب آسیا. در آن بازی جمعیت حتی داخل پیست و کنار خط نشسته بودند؛ حتی روی نورافکن‌ها هم تماشاگر نشسته بود.

  • نگفتید تلخ‌ترین خاطره شما چیست؟

دیداری که 3 بر صفر باختیم ولی من در ترکیب اولیه نبودم و در نیمه دوم به بازی آمدم. در آن بازی که سال1365 برگزار شد شاهرخ بیانی 2 گل برای پرسپولیس زد. من خیلی آماده بودم ولی عباس رضوی، سرمربی استقلال ترجیح داد که از اول بازی نکنم و غلامرضا فتح‌آبادی را در ترکیب ثابت قرار داد. وقتی هم به داخل زمین آمدم، دیگر دیر شده بود.

  • آیا برای این بازی استرس دارید؟

من به اندازه کافی تجربه دارم و باید این را در نظر بگیرم که حتی اگر استرس دارم آن را به بازیکنانم منتقل نکنم. من قبل از شهرآورد ارتباط صمیمی‌تری با بازیکنان برقرار می‌کنم.

  • تیم شما ستاره‌های زیادی دارد. واقعا انتخاب ترکیب برایتان سخت نیست؟

به‌نظر من این یک دیدار جهانی است و تمامی شاگردان من می‌خواهند مقابل پرسپولیس بازی کنند. واقعا انتخاب 11نفر کار بسیار سختی است و حتی خودم حس می‌کنم بازیکنانی که بیرون می‌مانند ناراحت می‌شوند ولی تلاش می‌کنم بهترین ترکیب را به میدان بفرستم.

  • پارسال قول شکست پرسپولیس را دادید. آیا امسال هم این قول را می‌دهید؟

من قول پیروزی نمی‌دهم ولی اعتماد به نفس بالایی دارم و به همین دلیل همیشه از برد حرف می‌زنم.

  • خیلی‌ها معتقدند شانس برد تیم شما در این دیدار بیشتر است. نظر خودتان چیست؟

داستان این بازی با دیگر بازی‌ها فرق دارد و اعتقاد دارم پرسپولیس یک تیم پرقدرت است.

  • به‌نظر شما خطرناک‌ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است؟

بازیکنانی مثل علی کریمی، محمد نوری و غلامرضا رضایی خطرناک هستند و ما واقعا با حریف سرسختی‌ بازی خواهیم کرد.

  • بعد از شکست مقابل تراکتورسازی گفتید که شهرآورد را می‌برید؟

گفتم تلاش می‌کنیم که این باخت را جبران کنیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و دلیلی ندارد که به بازی قبلی فکر کنیم.

کد خبر 145510

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز