دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر نفت ایران و سرگئی اشماتکو وزیر انرژی فدراسیون روسیه همکاری‌های مشترک دو کشور را در حوزه انرژی بررسی و بر تسریع و اجرایی کردن نقشه راه انرژی و تشکیل کمیته مشترک انرژی تاکید کردند.

iran russia

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت، در این دیدار خودداری از ساخت هر گونه خط لوله گاز در دریای خزر به دلیل مسائل زیست محیطی و حفاظت از آبزیان و جلوگیری از آلودگی دریا مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

در دیدار رستم قاسمی و سرگئی اشماتکو که عصر دیروز برگزار شد، دو طرف حمایت خود را از همکاری و اتخاذ مواضع مشترک در مجمع کشورهای صادر کننده گاز و سایر مجامع بین المللی و منطقه‌ای انرژی اعلام و بر نقش آفرینی مجامع مذکور در امنیت عرضه و تقاضای گاز برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان تاکید کردند.

وزیران نفت و انرژی ایران و روسیه با تاکید بر همکاری مشترک در توسعه میادین نفت و گاز که قبلاً نیز مذاکراتی بین شرکت‌های دو کشور درخصوص آنها انجام شده است، حمایت خود را از انتقال فناوری روزآمد در بخش‌های مختلف با یکدیگر اعلام کردند.

در این زمینه روسیه آمادگی خود برای مطالعه و بررسی پروژه های افزایش ضریب برداشت مخازن نفتی ایران اعلام کرد و برای آغاز زمینه‌های همکاری مشترک آتی دو کشور برنامه ریزی شد.

با توجه به تاکید وزیران نفت و انرژی دو کشور مبنی بر اهمیت بخش انرژی در گسترش همکاری‌های متقابل، مقرر شد کمیته انرژی مشترک در سطح معاونان وزارتخانه‌های دو کشور تشکیل و جلسات کمیته به صورت مستمر برگزار شود تا توافق‌ها با رهنمودهای وزرای دو کشور پیگیری و اجرایی شود.

کد خبر 145439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز