همشهری آنلاین: سفیر کشورمان در روسیه گفت: ایران به علت لغو یکطرفه قرارداد خرید سامانه دفاع ضد موشکی اس-300 از طرف روسیه به دیوان بین‌المللی کیفری( ICC ) شکایت کرده است

سجادی

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، سیدمحمودرضا سجادی در نشست با خبرنگاران در خبرگزاری ریانووستی در مسکو افزود: در قرارداد خرید سامانه اس-300 آمده است که اگر یکی از دو طرف به تعهداتش عمل نکرد، طرف دیگر بتواند به آی سی سی شکایت کند.

وی با بیان اینکه بهانه روسیه برای تحویل ندادن سامانه اس-300 به ایران، قطعنامه شورای امنیت بوده است، افزود: یکی از مقامات روسیه که در این رابطه به ایران سفر داشت گفته است که اگر آی سی سی تشخیص داد که تحویل اس -300 به ایران مغایر قطعنامه نیست؛ روسیه این سامانه را به ایران تحویل خواهد داد.

سفیر ایران در روسیه اضافه کرد: ایران نیز چون معتقد است که تحویل اس-300 مغایر با قطعنامه شورای امنیت نیست به آی. سی. سی شکایت کرد تا پس از برنده شدن در این پرونده روسیه مجوز تحویل اس-300 را به ایران داشته باشد.

وی با رد برخی اخبار که کشورهایی مانند ونزوئلا آمادگی خود را برای دادن اس-300 به ایران اعلام کرده‌اند، گفت: اینگونه تسلیحات 15 تا 20 سال به پشتیبانی‌های مختلف نیاز دارد و سامانه‌های پیچیده را نمی‌توان ازکشورهای واسطه خریداری کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته ایران ثابت کرد که بدون سامانه اس-300 هم می‌تواند امنیت کشور را تامین کند.

کد خبر 143965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز