پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دارایی‌های خالص حدود 1.2 میلیون نفر در آسیا در سال 2010 یک میلیون دلار یا بیشتر بوده و بر اساس یک گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد این تعداد تا سال 2015 صد و چهل درصد رشد خواهد داشت.

asia

خبرگزاری آلمان از هنگ کنگ گزارش داد، گروه سرمایه گذاری بازارهای آسیا - اقیانوس آرام  (CLSA) در گزارشی اعلام کرد میزان ثروت در این منطقه رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 شمار میلیونرهای آسیا به دو میلیون و 800 هزار نفر برسد.

در این گزارش که وضعیت چین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و تایلند را بررسی کرده،‌ آمده است فقط شش صدم درصد از بزرگسالان آسیایی در سال 2010 میلیونر بودند.

اما شمار افرادی که ارزش دارایی خالص آنها - سرمایه‌ قابل سرمایه‌گذاری به غیر از خانه - یک میلیون دلار یا بیشتر باشد، در سنگاپور و هنگ کنگ یک و نیم درصد جمعیت بزرگسال است.profile world

بنا بر این گزارش، چین شاهد بیشترین میزان رشد تعداد میلیونرها خواهد بود، به طوری که تعداد آنها در فاصله سال‌های 2010 تا 2015 میلادی 60 درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، افزایش چهار درصدی ارزش ارز کشورهای آسیایی در برابر دلار از علل اصلی افزایش ثروت در این قاره به شمار می‌رود. رشد اقتصادی در آسیا سریع‌تر از هر منطقه دیگری در جهان و میزان پس انداز بالاست.

کد خبر 145068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز