همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری صندوق سرمایه‌گذاری ارزی ایرانیان خارج از کشور را که وعده آن در همایش ایرانیان مقیم خارج کشور در سال گذشته داده شده بود، لحظاتی پیش افتتاح کرد

به گزارش ایرنا، در دومین همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور که از امروز و به مدت دو روز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، صندوق سرمایه‌گذاری ارزی ایرانیان خارج از کشور با هدف ورود سرمایه ایرانیان خارج به داخل کشور افتتاح شد. این صندوق در جزیره کیش به همت بخش خصوصی و همکاری 19 نهاد بزرگ مالی از جمله پنج بانک بزرگ کشور به ثبت رسیده است.

این صندوق، وجوه ایرانیان را دریافت و بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و به آنها سود می‌دهد که پذیره‌نویسی آن از فردا آغاز خواهد شد.

 همچنین طرح‌های دیگری نیز توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد که از آن جمله می‌توان به بانک اطلاعاتی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای اطلاع‌رسانی و ارتباط با ایرانیان خارج اشاره کرد.

شبکه مجازی متخصصان ایرانی خارج از کشور و امکان تماس مستقیم از دیگر طرح‌هایی بود که توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد.

با افتتاح شبکه تماس مستقیم در شهرهای مهم و بزرگ دنیا از جمله استکهلم و سیدنی، ایرانیان خارج کشور می‌توانند به صورت مستقیم با مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور تماس بگیرند.

 همچنین تمبر یادبود دومین همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور توسط غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مهر شد و محمود احمدی نژاد رییس‌جمهوری، اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور و رییس دفتر رییس جمهور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران و حداد عادل آن را امضا کردند

کد خبر 112938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز