یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران گفت این شرکت به صندوق توسعه ملی تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی ودارایی، مهدی رضوی ارزش دارایی‌های شرکت را در حدود 5/1 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: با تبدیل شدن شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران به صندوق توسعه ملی، حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشور از محل درآمدهای نفتی افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

رضوی با اشاره به مصوبه اخیر هیأت وزیران در این ارتباط گفت: براساس بند 22 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید 20 درصد از درآمدهای حاصل از فروش منابع نفتی در صندوقی به نام صندوق توسعه ملی واریز شود و این منابع در نهایت صرف سرمایه‌گذاری در طرح‌های داخلی و یا خارجی خواهد شد.

وی هدف از تأسیس این صندوق را سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد ارزش افزوده از ثروت ملی برای نسل‌های بعد دانست و افزود: این طرح بزرگ ملی علاوه بر ایجاد سود برای نسل کنونی می‌تواند ذخیره مناسبی برای نسل‌های آتی نیز باشد.

وی با اشاره به موفقیت صندوق‌های بزرگ توسعه ملی در سایر کشورها از جمله صندوق توسعه ملی ابوظبی ایجاد صندوق ملی در ایران را گامی مفید برای توسعه ملی، انتقال فناوری و دانش فنی روز و تولید ارزش افزوده دانست.

رضوی همچنین سود عملیاتی شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران طی سال مالی گذشته را در حدود 97 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سود عملیاتی شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در سال گذشته، نسبت به سال قبل از آن بیش از 20 درصد افزایش داشت.

کد خبر 91973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز