تگزاس: ‌تصمیم پسری برای کمک به بیماران سرطانی منجر به اخراج وی از مدرسه شد.

ماجرا از این قرار است که این پسر مویش را بلند کرده بود تا آن‌را به یک‌موسسه غیردولتی که به بیماران سرطانی مو اهدا می‌کند، هدیه کند اما مسئولان مدرسه‌ وی را به‌خاطر زیرپا گذاشتن قوانین اخراج کردند. مسئولان این مدرسه معتقدند موی بلند داشتن خلاف قوانین مدرسه است. بنابر کتابچه‌ای که به والدین دانش‌آموزان این مدرسه داده شده است پسرها باید موهایشان را تمیز و کوتاه نگه‌دارند. با وجود این، والدین این پسر می‌گویند موی فرزندشان آنقدر بلند نشده بود که وی قوانین مدرسه را زیرپا گذاشته باشد، بنابراین مسئولان مدرسه باید اجازه دهند تا پسرشان به مدرسه باز گردد.

رستوران سکته قلبی

نیویورک: به‌تازگی رستورانی در آمریکا با نام «سکته‌قلبی» باز شده است. این رستوران دارای چیدمانی منحصربه‌فرد است که آن‌را شبیه به محیط بیمارستان می‌کند. برای نمونه در آن به‌جای صندلی از ویلچر استفاده شده است و روی بشقاب‌ها علامت «کشیدن سیگار ممنوع» وجود دارد. همچنین کارگران این رستوران لباس پرستاری می‌پوشند و مدیر و صندوق‌دار نیز روپوش پزشکی بر تن دارند. مدیر این رستوران هدف از این اقدام را هشدار دادن به مردم در رابطه با خطرات خوردن بیش از حد فست‌فود‌ها اعلام کرده است. با وجود این، گفته می‌شود که اغلب مراجعه‌کنندگان این رستوران بدون درنظر گرفتن هشدارها و توصیه‌های نصب شده، فست‌فود‌ها را با اشتهای زیادی میل می‌کنند.

پلیس آب‌زیرِ‌کاه

لندن: پلیس انگلیس زمانی که متوجه شد دوربین‌ مداربسته آنچنان نمی‌تواند برای متوقف و جریمه‌کردن رانندگانی که با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کنند، موثر باشد دست به ابتکار جدیدی زد. ماموران پلیس برای این منظور در لابه‌لای شاخه‌های درختان شهر مخفی می‌شوند و زمانی که می‌بینند خودرویی با سرعت غیرمجاز حرکت می‌‌کند ناگهان بیرون آمده و جلوی متخلف را می‌گیرند. البته این طرح منتقدان بسیاری نیز دارد. به گفته برخی از رانندگان، این حرکت‌ ناگهانی و غافلگیر‌کننده پلیس باعث می‌شود تا راننده‌ها تمرکز خود را از دست بدهند و حتی تصادف کنند. گفتنی است رسانه‌های این کشور برای اجرای طرح‌های جدید اینچنینی به پلیس این کشور لقب «پلیس آب‌زیر‌کاه» را داده‌اند.

نمایشگری که کِش می‌آید!

کالیفرنیا: محققان موفق به ساخت نمایشگری شده‌اند که می‌توان آن‌را از هر طرف کشید و اندازه‌اش را بزرگ‌تر کرد. این نخستین‌بار است که محققان توانسته‌اند نمایشگری با این قابلیت تولید کنند.
طول این نمایشگر را می‌توان با کشیدن آن از هرطرف حدود 45درصد افزایش داد. البته کشیدن و افزایش طول نمایشگر باعث کاهش کیفیت تصویر می‌شود ولی با وجود این، ساخت چنین نمایشگری نخستین قدم در مسیر ساخت نمایشگرهایی است که می‌توان آنها را تا زد یا حتی باد کرد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات برای ساخت چنین نمایشگری یافتن راه‌حلی برای حفظ رسانایی جریان برق در زمانی است که نمایشگر کشیده می‌شود.

کد خبر 144586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز