جرجیا: صاحبان یک‌جواهرفروشی، الماس‌های مفقود شده 10هزار دلاری‌ را در داخل شکم سگ نگهبان مغازه، پیدا کردند.

diamond

 چوک روبرتز و جان رز 2شریک و صاحبان این جواهرفروشی هستند که 2 هفته پیش بسته حاوی الماس‌هایشان را به ارزش 10هزار دلار، گم کردند. آنها پس از جست‌وجوی بسیار برای پیداکردن الماس‌ها به نتیجه نرسیدند. این دو نفر سرانجام به سگشان مشکوک شدند و تصمیم گرفتند آن‌را به کلینیک ببرند و با رادیوگرافی داخل شکمش را بررسی کنند. تصاویر رادیوگرافی لکه‌های سیاهی را داخل شکم این سگ نشان داد. اما پس از یک‌روز، 2جواهرفروش پیش از آنکه کار به جراحی بکشد موفق شدند از بین فضولات سگ بدون اینکه آسیبی به حیوان وارد شود، دوباره به الماس‌های گم شده دست پیدا کنند.

شارژ تلفن‌همراه با راه‌رفتن

نیویورک: محققان وسیله‌ای را اختراع کرده‌اند که افراد می‌توانند با آن تلفن‌همراه خود را هنگام راه رفتن شارژ کنند. به گفته سرپرست این گروه از محققان، یک‌انسان هنگام دویدن حدود یک‌کیلووات انرژی تولید می‌کند. به گفته وی ذخیره کردن نیمی از این انرژی برای شارژ کردن باتری لپ‌تاپ و گوشی تلفن‌همراه کافی است. این وسیله ذخیره کننده انرژی درون کفش فرد کار گذاشته خواهد شد تا با جذب انرژی مکانیکی راه رفتن که به‌صورت حرارت از بین می‌رود، برق مورد نیاز تلفن‌همراه را تولید کند. این وسیله می‌تواند به حفظ محیط‌زیست نیز کمک کند زیرا آلودگی ناشی از دور ریختن باتری‌ها کاهش می‌یابد. قدرت این تکنولوژی به اندازه‌ای است که می‌تواند دوام شارژ باتری یک گوشی‌تلفن‌همراه را 10برابر بیشتر کند.

درس عبرت برای راننده متخلف

برن: یک‌کارگر ساختمانی پس از بی‌اعتنایی صاحب یک‌خودرو به تذکرهای وی بابت پارک غیرمجاز جلوی در پارکینگ خانه‌، دست به‌کار شد و خودرو ‌را توسط بولدوزر به محلی دیگر انتقال داد. مهارت این کارگر در جابه‌جایی خودرو مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است زیرا وی این خودرو را توسط چنگک و بیل جاده صاف‌کن بولدوزر جابه‌جا و در نهایت آن‌را روی خطوط مخصوص پارک خودرو در ‌یک خیابان پارک کرد. مسافتی که رالف این خودرو را توسط بولدوزر جابه‌جا کرد بسیار زیاد بود و تا خانه وی چند کوچه فاصله دارد. رالف در این مورد گفت: برخی از راننده‌ها هیچ واکنشی به تذکرها نشان نمی‌دهند؛ بنابراین باید به گونه‌ای دیگر با آنها رفتار کرد.

کشف جسد سالم پس از 367سال

پکن: جسد متلاشی نشده و نسبتا سالم زنی که حدود 367سال پیش در چین زندگی می‌کرده است، کشف شد. به گفته باستان‌شناسان این زن از خاندانی به نام مینگ بوده که بین سال‌های 1368‌تا 1644میلادی زندگی می‌کردند. این خاندان در شرق استان جیانگسو در چین مستقر بوده و 267سال بر این منطقه حکمرانی کرده است. امپراتوری آنها در حدود 367 سال پیش، از بین رفته و به‌گفته باستان‌شناسان این زن از جمله آخرین افرادی بوده که از این امپراتوری کشته شده است. هم‌اکنون باستان‌شناسان در تلاش هستند تا چنانچه جسد دیگری از این خاندان چینی باقی‌مانده است آن‌را کشف کنند. به گفته آنها چنانچه اجساد دیگر نیز به همین میزان سالم مانده باشند شناخت بیشتری از خاندان یا‌د‌شده به دست می‌آید.

کد خبر 144104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز