برلین: پیرزن 90ساله آلمانی توانست با عصای خود به نبرد با 3دزد که برای سرقت به خانه‌اش آمده بودند، بپردازد و سرانجام آنها را از خانه خود بیرون کند.

german

 به گفته مادر بزرگ 90‌ساله دزدان 2مرد و یک‌زن بودند که در اطراف خانه منتظر فرصتی مناسب برای دزدی بودند. او با عصای چوبی‌اش چند ضربه به سر دزدان زد و آنها که تصور می‌کردند با یک‌فرد رزمی‌کار طرف هستند پا به فرار گذاشتند. این در حالی است که سخنگوی پلیس گفت: این پیرزن شهامت زیادی به خرج داده که با عصا به جنگ 3نفر رفته زیرا به گفته پیرزن آنها همگی چاقو‌ داشته‌اند. البته هنوز پلیس نتوانسته است این سارقان را دستگیر کند ولی این پیرزن کمک خوبی برای چهره‌نگاری دقیق آنها در اداره پلیس انجام داده است.

ستاره صخره‌نوردی

کالیفرنیا: یک‌مرد 26ساله، ستاره صخره‌نوردی جهان لقب گرفته است. الکس هانولد نام این صخره‌نورد است که با به‌خطر انداختن جان خود توانسته از صخره‌ها و دیواره‌ کوه‌ها (البته اغلب بدون طناب) بالا برود که به غیر از وی تاکنون کسی موفق به انجام آن نشده است. وی در آخرین صخره‌نوردی خود بر لبه یک‌صخره به پهنای 15سانتی‌متر و در ارتفاع 520متری از سطح زمین پیاده‌روی کرد. الکس در حالی 2ساعت و 50دقیقه‌ روی این لبه باریک پیاده‌روی کرد که از طناب صخره‌نوردی استفاده نمی‌کرد و باد شدیدی نیز می‌وزید. با وجود این، الکس هنوز خود را مستحق لقب ستاره صخره‌نوردی نمی‌داند و معتقد است صخره‌نوردان و کوهنوردان بسیار زیادی هستند که جان خودشان را بیشتر از وی به خطر انداخته‌اند.

شهربازی در رآکتور هسته‌ای

برلین: یک‌شرکت آلمانی داخل یک‌نیروگاه هسته‌ای که از سال‌ها پیش به‌صورت متروکه باقی مانده بود و هیچگاه به بهره‌برداری نرسید، یک‌شهربازی راه‌اندازی کرد. این شهربازی در شهر کالکار آلمان قرار دارد و بسیاری از وسایل بازی آن داخل همان تجهیزات نیروگاه هسته‌ای قرار گرفته‌اند. به‌طور نمونه یک‌صندلی پرنده با ارتفاع بسیار بلند داخل رآکتور هسته‌ای 40متری قرار گرفته و طرفداران بسیار زیادی دارد. ساخت این نیروگاه درسال 1972میلادی آغاز شد اما هزاران نفر از ساکنان این شهر به ساخت آن اعتراض کردند و سرانجام در سال 1986میلادی نیمه‌تمام رها شد. این شهربازی مساحتی به اندازه 80زمین فوتبال دارد و به مراجعه‌کنندگان گفته می‌شود که در آنجا هیچگونه تشعشع خطرناکی وجود ندارد.

سودوکو راه‌ حل بی‌خوابی

مسکو: پزشکان به یک‌دختر 20ساله روسی که از بیماری بی‌خوابی رنج می‌برد توصیه کرده‌اند که شب‌ها سودوکو (جدول اعداد) حل کند تا خوابش ببرد. آناستازیا هالتسکایا بیشتر از 11سال است که خوابش نبرده و شب‌ها را در همه این سال‌ها به طرز رنج‌آوری گذرانده است. پزشکان اما به تازگی به وی توصیه کرده‌اند که شب‌ها پیش از خواب سودوکو حل کند. آناستازیا در این رابطه به خبرنگاران گفت: پس از نخستین باری که سودوکو حل ‌کردم، چشم‌هایم سنگین شد و حدود یک‌ساعتی خوابیدم. مادر این دختر نیز می‌گوید: از زمانی که دخترم سودوکو حل می‌کند راحت به‌خواب می‌رود؛ به‌طوری که چند روز پیش 12ساعت خوابید. حل کردن سودوکو به گفته پزشکان تاثیر مفیدی بر تقویت حافظه نیز دارد.

کد خبر 144004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز