یوتا: یک‌سگ‌اسباب‌بازی جان یک‌جوان 19ساله را نجات داد. قضیه از این قرار است که خانه‌ای که این جوان در آن ساکن است، دچار حریق می‌شود.

ماموران آتش‌نشانی پس از مدتی برای مهار آتش‌سوزی در محل حاضر شده و موفق می‌شوند که تا حد زیادی از گسترش آتش جلوگیری کرده و اهالی خانه را نجات دهند. اما در حالی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد در خانه فرد دیگری باقی مانده باشد ناگهان صدای سگی به گوش ماموران آتش‌نشانی می‌رسد. ماموران با دنبال کردن صدا، به زیرزمین خانه می‌رسند که دود ناشی از آتش‌سوزی آنجا را فرا گرفته بود. در همین حین چشم‌شان به این جوان می‌افتد که از حال رفته بود و وی را نجات می‌دهند. این اتفاق در حالی رخ داد که ماموران می‌گویند این سگ‌ فقط یک‌اسباب‌بازی بوده و مشخص نیست که چگونه در آن لحظه سرنوشت‌ساز روشن شده است.

ساخت کوه 2هزار متری

آمستردام: مهندسان هلندی پس از اظهارات تمسخرآمیز یک خبرنگار مبنی بر اینکه این کشور بسیار صاف و بدون پستی و بلندی است، تصمیم گرفتند کوهی به ارتفاع 2هزار متر را در این کشور بنا کنند. ماجرا از این قرار است که روزنامه‌نگاری به نام «تییس زونه ولد» چند هفته پیش در روزنامه نوشت: «ما هلندی‌ها همیشه برای تعطیلات به آلمان، فرانسه یا سوئیس می‌رویم. چرا ما نباید برای خودمان یک کوه داشته باشیم؟ کشور ما خیلی مسطح است.» این اظهارات سبب واکنش جدی خوانندگان شد، به‌طوری که آنها متوجه شدند بلندترین نقطه کشورشان فقط 323متر از سطح دریا ارتفاع دارد. به گفته این روزنامه نگار، ساخت یک‌کوه حدود یک‌میلیارد دلار هزینه دارد. اکنون کارشناسان و مهندسان در تلاش هستند تا رویای شهروندان هلند را محقق کنند.

دونده 100ساله ماراتن

ادینبورگ: یک‌پیرمرد 100ساله تصمیم دارد در رقابت‌های دو ماراتن سال 2012 ادینبورگ اسکاتلند شرکت کند. سینگ فایا تاکنون در 7رقابت دو ماراتن شرکت و از خط پایان آنها عبور کرده است. به‌همین خاطر به وی لقب پیرترین دونده جهان را داده‌اند. سینگ در مورد اینکه چگونه در این سن می‌تواند مسافت زیاد دو ماراتن را طی کند، به خبرنگاران گفت: من روزی 16کیلومتر می‌دوم و هر روز مقدار زیادی چای می‌نوشم و زنجبیل می‌خورم. این پیرمرد در سال 2003میلادی در رقابت دو ماراتن کانادا 5ساعت و 40دقیقه دوید و رکورد تنها فرد بالای 90سالی که دو ماراتن را به پایان رسانده است را به نام خود ثبت کرد. وی نخستین فردی است که برای رقابت دو ماراتن سال آینده در ادینبورگ اسکاتلند نام‌نویسی کرده است.

ارزان‌ترین خانه جهان

نیویـــورک:یــک‌شــرکت ساختمان‌‌سازی، اعلام کرده است که با دریافت 99دلار خانه‌های پیش‌ساخته کوچک را با امکاناتی مناسب می‌سازد. این شرکت هم‌اکنون چند خانه را با همین قیمت تقریبی به فروش رسانده است. ارزان‌ترین خانه‌ای که این شرکت در حال حاضر برای فروش گذاشته است، 39دلار قیمت دارد. این خانه دارای آشپزخانه، یک‌اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی است. البته این شرکت اعلام کرده خانه‌ای که می‌سازد، حداکثر 7مترمربع مساحت دارد. در ضمن این شرکت اعلام کرده است که می‌تواند خانه‌ را روی چهارچرخ بنا کند تا در صورت لزوم مالک آن، بتواند مکانش را تغییر دهد. گفته می‌شود که این خانه‌ها سازگاری مناسبی با محیط‌زیست دارد.

کد خبر 144674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز