نیویورک: هنرمندی به‌خاطر آلودگی نوری بیش از اندازه شهر نیویورک که باعث شده ستاره‌‌ها در آسمان شب دیده نشوند، اقدام به شبیه‌سازی بازتاب ستاره‌ها بر سطح رودخانه کرده است.

stars

جان‌موریس به همراه گروهی از همکارانش در حدود 201 چراغ را روی تعدادی ستون و در داخل رودخانه نصب کرده است. گفتنی است با وقوع جزر و مد، چراق‌ها نور‌های گوناگونی را نمایش می‌دهند. وی در این باره می‌گوید: انتظار داشتم چند چراغ را به دست بگیرم، به درون رودخانه شیرجه بزنم و آنها را به ستون‌ها وصل کنم. اما این ایده چیزی فراتر از استفاده از چراغ‌های ضدآب بود زیرا این چراغ‌ها باید به گونه‌ای روی تیرهای چوبی استتار می‌شدند که به زیبایی این تیرهای طبیعی آسیبی وارد نکند. انرژی این چراغ‌ها در طول روز از نور خورشید تامین می‌شود.

فرو رفتن قیچی در فک پیرمرد

آریزونا: یک‌مرد آمریکایی با وجود اینکه یک‌قیچی باغبانی به‌طرز عجیبی در فکش فرو رفت و از زیر چشمش بیرون آمد ولی زنده ماند. ماجرا از این قرار است که لری‌لوتچر 86ساله در حال باغبانی در حیاط خانه‌اش بود که ناگهان تعادلش را از دست داد و روی قیچی باغبانی افتاد. این قیچی25‌سانتی‌متری به فک وی فرو رفت و از استخوان گونه و درست زیر چشمش بیرون آمد. پس از این حادثه، پزشکان در حالی که اطرافیان لری امید زیادی به زنده ماندن وی نداشتند اعلام کردند که او خوش اقبال بوده و فقط ممکن است نابینا شود. با وجود این، چشم‌های این پیرمرد فقط کمی آسیب دیده‌اند و او از نابینایی کامل نیز نجات پیدا ‌کرده است. در حال حاضر، پزشکان مجبور شده‌‌اند یک‌فک فلزی برای لری کار بگذارند.

درازگوش‌ترین سگ جهان

کلورادو: سگی با داشتن گوش‌هایی که هرکدام از آنها بیشتر از 31سانتی‌متر طول دارند، لقب درازگوش‌ترین سگ جهان را گرفته است. گوش چپ این سگ حدود 31سانتی‌متر و گوش راست آن بیشتر از 34سانتی‌متر طول دارد. صاحب این سگ در این‌باره به خبرنگاران گفت: 8سال پیش هنگامی‌که این سگ به دنیا آمد، متوجه شدم که گوش‌هایش کمی بزرگ‌تر از گوش سایر سگ‌هاست‌. جنیفر وِرت ادامه داد: ابتدا زیاد به این موضوع اهمیت ندادم اما پس از مدتی متوجه شدم که گوش‌های‌ سگم هر روز بزرگ‌تر از پیش می‌شوند تا اینکه الان به‌طرز شگفت‌انگیزی طول آنها به اندازه گوش‌های‌ یک‌ بچه‌فیل است. هم‌اکنون نام این سگ به‌عنوان درازگوش‌ترین سگ جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

همکاری طوطی با پلیس

پکن: پلیس چین به کمک یک طوطی باهوش، توانست سارق آن‌را شناسایی و دستگیر کند. قضیه از این قرار است که چندی پیش سارقی با آگاهی یافتن از ارزش بالای این طوطی سخنگو، نقشه‌ سرقت آن‌را‌ کشید. این سارق سرانجام با اجرای نقشه خود موفق به سرقت طوطی گران‌قیمت شد. ماموران پلیس اما هیچ سرنخی از محل نگهداری این طوطی در دست نداشتند که ناگهان گذر صاحب آن به یک‌پرنده‌فروشی افتاد. طوطی مسروقه که در این فروشگاه به سر می‌برد، با جیغ و فریاد و صدا زدن نام صاحب خود، شکل دیگری به ماجرا داد. این طوطی حتی در اداره پلیس هم چندین بار اسم صاحب خود را صدا کرد. در نهایت ماموران پلیس رد سارق را از فروشگاه گرفته و وی را دستگیر کردند. گفتنی است طوطی‌های آفریقایی در بازار سیاه به ارزش 260پوند خرید و فروش می‌شوند.

کد خبر 144956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز