همشهری آنلاین: تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران در پایان رقابت‌های جهانی با 3 مدال طلای خدری، طاهری و بویری و 2 مدال برنز کردی و چگینی و کسب 53 امتیاز به مقام سوم جهان دست یافت.

کشتی

در پایان هفدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان که در شهر زومباتلی مجارستان آغاز شده بود، تیم ایران با کسب 3 مدال طلا و 2 مدال برنز پس از تیم‌های آذربایجان و روسیه به مقام سوم جهان دست یافت. تیم‌های اول و دوم این مسابقات به ترتیب 65 و 57 امتیاز به دست آورند. تیم ایران با کسب 3 مدال طلا بیشترین فرنگی‌کاران طلایی را در این رقابت‌ها داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی،  نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

*در وزن 46 کیلوگرم رضا خدری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم عمر گیسی از ترکیه را با نتایج 1- 0 و 2- 0 شکست داد، وی در دور سوم کریم جعفراف از آذربایجان را در دو تایم و با نتایج 5- 0 و 3- 0مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، خدری در این مرحله کاتسوتوشی ایچوکا از ژاپن را ضربه فنی کرد. رضا خدری در دیدار فینال آلبرت واردانیان از ارمنستان را با نتایج مشابه یک بر صفر مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد. در این وزن کشتی‌گیران آذربایجان و مجارستان به طور مشترک سوم شدند.

*در وزن 54 کیلوگرم رامین طاهری در دور نخست آبیلای کاریپژان از قزاقستان را با نتایج 0-1، 1- 0 و 3- 0 شکست داد. وی در دور دوم استفان گریگوروف از بلغارستان را در دو تایم و با نتایج 4- 1 و 2- 1 مغلوب کرد. طاهری در مرحله یک چهارم نهایی گئورگی توتیکاشویلی از گرجستان را با نتایج 7- 0 و 2- 1 شکست داد. طاهری در مرحله نیمه نهایی نیز الکسی کالینچنکو از اوکراین را با نتایج 5- 0، 1- 2 و 3- 1 مغلوب کرد. وی در دیدار فینال ولادمیر آدمیان از روسیه را با نتایج یک بر صفر و 3 بر 0 شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد. در این وزن کشتی‌گیران ارمنستان و قزاقستان به طور مشترک سوم شدند.

*در وزن 63 کیلوگرم پیام بویری در دور نخست سوهی یابیکو از ژاپن را در دو تایم با نتایج 3- 0 و 1- 0 مغلوب کرد. وی در دور دوم تسیمور بردیف از بلاروس را با نتایج 3- 0 و 1- 0 شکست داد. بویری در دور سوم اورخان ممدلی از آذربایجان را با نتایج 3- 0 و 5- 0 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله آرمن هاکوپیان از ارمنستان را با نتایج 2- 1 و 3- 0شکست داد. بویری برای کسب مدال طلا میچل دیهر از مجارستان را با نتیجه 5 بر 4 و یک بر صفر شکست داد و با اقتدار صاحب مدال طلا شد. در این وزن کشتی‌گیران روسیه و ارمنستان به طور مشترک سوم شدند.

*در وزن 100 کیلوگرم امیر زرین‌چگینی پس از استراحت در دور نخست مانتاس کنیستاتوس از لیتوانی را با نتایج مشابه 1- 0 شکست داد اما در دور سوم مقابل سوسلان توسکایف از روسیه با نتایج مشابه 1- 0 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این مرحله ایگور تکاچ از اوکراین را با نتیجه یک بر 0 و 4 بر 0شکست داد. زرین‌چگینی در دیدار رده‌بندی توگلا توران از ترکیه را با نتیجه 2 بر 0 و 3 بر 0 مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی‌گیران روسیه و گرجستان اول و دوم شدند و دیگر مدال برنز به نماینده آذربایجان رسید.

*در وزن 50 کیلوگرم سعید کردی در دور نخست پیتر زاچاریاس از چک را با نتایج مشابه 1- 0شکست داد. وی در دور دوم نیز تامی مانینین از فنلاند را با نتایج 0-1، 1- 0 و 1- 0 مغلوب کرد. کردی در دور سوم اریک توربا از مجارستان را در دو تایم مشابه با نتایج 1- 0 برد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل آنگلوف میرابیک از قزاقستان با نتیجه 1- 0، 1- 3 و 0-1 شکست خورد. وی برای کسب مدال برنز سونیل سونیل از هند را با نتایج یک بر صفر و 4 بر 0 مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی‌گیران قزاقستان و آذربایجان اول و دوم شدند و مدال‌های برنز به نمایندگان ایران و ژاپن رسید.

*در وزن 42 کیلوگرم محمد پیامنی در دور نخست با نتایج 6- 1 و 1- 0آگوستین اسپاسوف از بلغارستان را شکست داد اما در دور دوم مقابل راماز زوئیدزه از گرجستان در دو تایم با نتایج 1- 6 و 2- 7 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، پیامنی به گروه بازنده‌ها رفت اما در این مرحله مقابل کاسیموف از قرقیزستان در دو تایم و با نتایج 0- 8 و 1- 3 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن کشتی‌گیران گرجستان و روسیه اول و دوم شدند. پیامنی در این وزن به مقام هفتم رسید.

*در وزن 58 کیلوگرم سید میثم رمضانی در دور نخست مقابل شماگی بولکوادزه از گرجستان با نتایج 0- 1 و 0- 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف آذربایجانی، رمضانی از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن کشتی‌گیران آذربایجان و قزاقستان اول و دوم شدند. رمضانی در این وزن 21ام شد.

*در وزن 69 کیلوگرم علی شریفی در دور نخست سباستین گویدا از لهستان را با نتایج 1- 0 و 8- 1 شکست داد اما در دور دوم مقابل کایرات توگولبایف از قرقیزستان با نتایج 0- 1، 2- 1 و 0-3 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف روس، شریفی از دور رقابت‌ها حذف شد. در این وزن کشتی‌گیران آذربایجان و روسیه به مقام‌های اول و دوم رسیدند. شریفی در این وزن هشتم شد.

*در وزن 76 کیلوگرم مسعود مرادی در دور نخست آندریاس لوکاس از مجارستان را با نتایج 1- 0 و 2- 0 مغلوب کرد اما در دور دوم مقابل الکسی تارینو از فنلاند با نتایج 1- 0، 0- 1 و 0- 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل حریف گرجستانی، مرادی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن کشتی‌گیران آلمان و ترکیه اول و دوم شدند و نمایندگان گرجستان و روسیه به مقام سوم مشترک رسیدند. مرادی در این وزن یازدهم شد.

*در وزن 85 کیلوگرم امیرحسین خانپور در دور نخست مقابل علی حوجایف از ازبکستان با نتایج 0-2 و 0- 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف مجارستانی در مرحله نیمه نهایی، خانپور از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن کشتی‌گیران فنلاند و مجارستان اول و دوم شدند. خانپور در این وزن 20ام شد.

کشتی فرگیرنوجوانان

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران در آخرین دوره این رقابت‌ها در سال 1999 در دانمارک با کسب یک مدال نقره و دو برنز پس از تیم‌های ترکیه، روسیه و گرجستان به مقام چهارم دنیا رسیده بود.

تیم کشتی آزاد ایران هم با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز به مقام نایب قهرمانی این مسابقات رسید.

 

کد خبر 144476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز