مینه‌سوتا: یک‌زن آمریکایی پای مصنوعی گمشده خود را پس از 3سال پیدا کرد.

ماجرا از این قرار است که پای مصنوعی خانم پم رایلی 3سال پیش هنگام شنا در دریاچه‌ای از وی جدا و ناپدید شد.اما چند روز پیش خانمی هنگام ماهیگیری در همین دریاچه ناگهان متوجه شد که چیز عجیبی به قلاب چوب ماهیگیری‌اش گیر کرده است. به گفته این زن، وی ابتدا تصور می‌کرده که قلاب به جسد یک انسان گیر کرده و تصمیم داشته که چوب ماهیگیری را در دریاچه رها کند. با وجود این، تصمیم می‌گیرد که نخ را جمع کند و پس از آن با یک‌پای مصنوعی روبه‌رو می‌شود. وی برای پیدا کردن صاحب اصلی این پای مصنوعی دست به‌کار می‌شود تا سرانجام به منشی یک‌شرکت به نام پم‌رایلی که همان صاحب پای مصنوعی است، می‌رسد.

شهرهای شناور

نیویورک: یک ‌شرکت مهندسی قصد دارد تا رویای شهرهای شناور در آب را به واقعیت تبدیل کند. به گفته یکی از مسئولان این شرکت چنین شهرهایی وزنی برابر 12هزار تن خواهند داشت، انرژی آنها از سوخت‌های دیزلی تامین شده و در هر شهر شناور270 نفر می‌توانند ساکن شوند. این شرکت قصد دارد تا اداره هریک از این شهرها را با قانون کشورهای مختلف مورد آزمایش قرار دهد. به‌طور نمونه قرار است شهر شناوری احداث شود که در آن حمل سلاح برای افراد ممنوعیتی نداشته باشد. البته برخی از کارشناسان نیز با برطرف کردن چنین محدودیت‌هایی کاملاً مخالف هستند.

همسفری گلوله با یک‌مرد

تگزاس: مرد مسنی با وجود گلوله‌ای که در سرش قرار دارد همچنان به زندگی ادامه می‌دهد. همسر سابق جیم‌ساندرز در 24اوت1981میلادی به‌خاطر یک‌درگیری کوچک خانوادگی در خواب به جیم تیراندازی می‌کند تا او را بکشد. جیم پس از اصابت گلوله به سرش مدت زیادی را در کما به سر برد و همگان تصور می‌کردند که او دیگر زنده نمی‌ماند. جیم اما پس از مدتی به‌هوش آمد و اکنون پس از گذشت 30سال از آن ماجرا هنوز زنده مانده است. این گلوله در موقعیت حساسی بین دو عصب بینایی و دو نیم‌کره مغزش قرار دارد. به همین دلیل پزشکان قادر به خارج کردن آن نیستند. وی گاهی دردهای شدیدی را به خاطر وجود این گلوله در سرش تحمل می‌کند. همسر سابق جیم 20سال از عمرش را در زندان سپری کرد.

مسن‌ترین زن جهان

برازیلیا: نام مسن‌ترین زن جهان که روز جمعه گذشته 115‌ساله شد، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. پیش از این کوپر که در خانه سالمندان در شهر مونرئو برزیل زندگی می‌کند یک بار به‌عنوان مسن‌ترین فرد جهان معرفی شده بود اما این عنوان چند ماه بعد به‌ ماریا گمز از بزریل که 48روز از او بزرگتر بود، داده شد. در 21 ژوئن با فوت ماریا گمز این عنوان دوباره به کوپر داده شد. فرزند 76 ساله کوپر اظهارداشت که حافظه مادرش دچار مشکل نشده و وی قادر است به‌راحتی صحبت کند. نکته جالب در مورد این پیرزن این است که او 80 درصد از ساعات شبانه‌روز را در خواب است. البته راز طول‌عمر وی به میزان خوابش برنمی‌گردد بلکه زندگی در محله‌ای ساکت و استفاده کردن از داروهای گیاهی باعث طولانی شدن عمرش شده است.

کد خبر 144198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز