حمید استیلی در حالی تیمش را به مصاف صنعت نفت آبادان می‌فرستد که 4 هفته متوالی روی نیمکت پرسپولیس، فقط فریاد حسرت سر داده و همچنان در انتظار کسب نخستین پیروزی است.

او بار دیگر باید مقابل تماشاگران پرسپولیس قرار بگیرد، تماشاگران کم‌حوصله‌ای که شاید در این دیدار هم اتفاقات بازی با ملوان و شهرداری تبریز را تکرار کنند.

پرسپولیس چاره‌ای ندارد جز اینکه در همان دقایق ابتدایی به گل برسد، در غیراین‌صورت باز هم یک شب سخت و البته تلخ در انتظار استیلی و تیمش خواهد بود. او اما امیدوار است که بعد از یک فاصله 9 روزه، تیمش در بهترین شرایط ممکن مقابل حریف آبادانی قرار بگیرد و برای نخستین بار طعم پیروزی را در ورزشگاه آزادی بچشد.

البته صنعت نفت حریف دست‌وپا بسته‌ای برای پرسپولیس نخواهد بود. آنها هفته گذشته مس کرمان را در آبادان شکست دادند و با بازیکنانی مثل روح‌الله عرب، امید شریفی نسب و فونیکه سی به‌دنبال امتیاز گرفتن در ورزشگاه آزادی هستند. البته صنعت نفت هفته پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت چرا که غلامحسین پیروانی بعد از پایان بازی با مس به‌دلیل شعارهایی که تماشاگران نفت علیه او سر دادند، استعفا داد و قصد جدایی از این تیم را داشت. او معتقد است که تیمش به زمان احتیاج دارد و هواداران صنعت نفت نباید چنین رفتارهایی را مرتکب شوند.

بازی بدون کریمی

پرسپولیس برای نخستین‌بار بازی کردن بدون علی کریمی را تجربه خواهد کرد. او در 4 بازی گذشته تنها بازیکن پرسپولیس بود که در حد انتظار ظاهر شد و شاید غیبت او تاثیرگذار باشد. البته خودش می‌گوید: «در چهار بازی قبلی هم که همراه تیم بودم متأسفانه پیروز نشدیم، پس بودنم در این بازی تضمینی برای پیروز شدن تیم نخواهد بود. در این بازی به‌عنوان یک هوادار واقعی به استادیوم می‌روم تا تیمم را برای رسیدن به نخستین پیروزی نود دقیقه تشویق کنم.» او در مورد بازی تاکید می‌کند:

«نفت آبادان در سالیان اخیر ارائه‌گر فوتبال زیبا بوده و مطمئنم بازی سختی را در پیش داریم اما با احترام به این تیم باید بگویم که محکوم به پیروزی هستیم و امیدوارم این پیروزی را به هواداران هدیه دهیم. ما وقتی از حریف خود عقب باشیم بیشتر به حمایت هواداران احتیاج داریم؛ به همین دلیل انتظار دارم در طول نود دقیقه تیم محبوبشان را تشویق کنند.»

آخرین اخبار از روند تمرینات پرسپولیس حاکی از آن است که این تیم با ترکیب 1-3-2-4 مقابل صنعت نفت به میدان خواهد رفت که میثاق معمارزاده برای نخستین‌بار شاید درون دروازه بایستد.

ترکیب خط دفاعی هنوز مشخص نیست ولی استفاده از ترکیب نصرتی، نورمحمدی، شکوری و محمد محتمل‌تر است. بادامکی و زارع هم 2 هافبک دفاعی تیم خواهند بود و محمد منصوری، علی عسگری و نوری هم 3 هافبک تهاجمی خواهند بود.در نوک حمله هم غلامرضا رضایی بازی خواهد کرد.

محکوم به برد

استیلی در آستانه این بازی می‌گوید: «با تیمی بازی داریم که ریشه‌دار و مردمی است و همیشه تیم‌های پیروانی خوب بازی می‌کنند. البته ما محکوم به برد هستیم و به کمک تماشاگران نیاز داریم که تا دقیقه 90 با ما باشند. امیدوارم آنها صبورتر باشند و قول می‌دهم تیم ما روز به روز بهتر شود.» او با اشاره به مشکل روحی بازیکنان پرسپولیس تاکید می‌کند:« مسئله روحی ـ روانی بسیار مهم است. دوشنبه در جلسه‌ای که با بازیکنان و مدیریت باشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین عامل بحث روحی ـ روانی است و قصد داریم روی این موضوع کار کنیم.»

استیلی با اشاره به مشکلات فنی تیمش می‌گوید: «مهم‌ترین مشکل ما این است که هماهنگی لازم بین بازیکنان وجود ندارد. چون اول فصل همه آنها را در اختیار نداشتیم و بازی تدارکاتی برگزار نکردیم. در 4 بازی قبل طبق آمار از همه حریفان بهتر بودیم اما نتیجه نگرفتیم و شرمنده هواداران شدیم. خودم هم از این بابت ناراحت هستم.»

برنامه دوم شهریور لیگ برتر

ملوان - ذوب‌آهن 22:00
مس کرمان - فجر سپاسی 22:00
شاهین - صبا 22:00
سپاهان - نفت تهران 22:00
سایپا - داماش 22:00
راه‌آهن - مس سرچشمه 22:00
پرسپولیس - صنعت نفت22:30

کد خبر 143902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز