سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: به‌رغم اجرای طرح‌های ویژه نظارتی، در ماه مبارک رمضان نیز گرانفروشی در صدر تخلفات واحدهای صنفی قرار دارد.

مغازه

 معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از انجام یک میلیون و 97 هزار مورد بازرسی از بازار ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: گرانفروشی در صدر تخلفات قرار داشته و بعد از آن، تقلب و احتکار رتبه بعدی را به‌خود اختصاص داده‌است.

جواد تقوی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از دهم تیر ماه امسال تصریح کرد: در مجموع یک‌میلیون‌و 97 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های کوچک و بزرگ انجام شده که بر مبنای آن، 80 هزار مورد پرونده به ارزش یکهزار و 39 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی افزود: بیشترین موارد بازرسی مربوط به مواد لبنی، مواد پروتئینی، موادغذایی بسته‌بندی و غیربسته بندی، غلات و حبوبات، میوه و سبزیجات، چای، خرما، قندوشکر، روغن نباتی، مواد آرایشی و بهداشتی، شوینده‌ها، کاغذ، لاستیک و نهاده‌های دامی بوده است اما خوشبختانه تا به این لحظه، شرایط آرامی در بازار حاکم است. تقوی گفت: تعداد پرونده‌های تخلف در مقایسه با سال گذشته 12درصد کاهش داشته ضمن اینکه تلاش شده عمده‌ترین موارد تخلف، مورد توجه قرار گیرد و گلوگاه‌های آن با حضور مستقیم نیروهای بازرسی بسته شود.

همچنین بیشترین تخلفات در زمینه گرانفروشی بوده و بعد از آن تقلب و احتکار، عدم‌نصب برچسب قیمت و امتناع از عرضه کالا در صدر قرار گرفته است.

کد خبر 143888
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز