چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، آمریکا و مزدورانش را عامل موج خشونت‌های مرگ‎بار اخیر در عراق دانسته است.

عراق

به گزارش شبکه  پرس تی وی، رسانه‌های لبنان گزارش دادند، حزب‌الله سه‌شنبه (25 مرداد) با انتشار بیانیه‌ای، آمریکا را به دلیل انجام جنایات تروریستی در عراق محکوم کرد.

حزب‌ا‌لله با اشاره به انفجارهای مرگبار دوشنبه  24 مرداد در عراق اعلام کرد، آمریکا و مزدورانش در ارتکاب این‌گونه جنایات در عراق دست دارند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: عوامل آمریکا چشم دیدن شادی مردم عراق به دلیل عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشورشان را ندارند. آن‌ها خواستار کشتار مردم و نابودی شهرهای عراق هستند.

جنبش حزب‌الله همچنین به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و از مردم عراق خواست، وحدت ملی خود را تقویت کنند.

در روز دوشنبه، 13 انفجار در چندین شهر عراق روی داد که در چند ماه اخیر بی‌سابقه بود.

در این بمب‌گذاری‌ها بیش از 76 نفر کشته و دست‌کم 200 نفر زخمی شدند.

آمریکا در سال 2003 میلادی به بهانه نابود کردن سلاح‌های کشتار جمعی صدام حسین دیکتاتور سابق عراق، به این کشور حمله کرد. با وجود این، هرگز چنین سلاح‌هایی در عراق یافت نشد.

در حالی که دولت آمریکا صراحتا تمایل خود را برای تمدید حضور نظامی فراتر از مهلت مقرر در عراق تا پایان سال 2011 اعلام کرده و فشار بر نمایندگان پارلمان و دولتمردان این کشور را برای پذیرفتن این خواسته تشدید کرده است، بمب‎گذاری و دیگر شکل‌های خشونت در ماه‌های اخیر تقریبا به صورت روزانه در این کشور رخ می‌دهند.

بر اساس بخش مطالعات مرکز نظرسنجی انگلیس، در پی حمله به عراق و اشغال این کشور از سوی نیروهای خارجی، بیش از یک میلیون عراقی کشته شده‌اند.

کد خبر 143450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز