جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بازاریابی مبتنی بر جست‌وجوگرهای اینترنتی یکی از روش‌های نوین در بازاریابی محسوب می‌شود و درواقع راهبرد بازاریابی مبتنی بر پارامتر‌های مختلف است.

search

به گزارش ایسنا، بازاریابی مبتنی بر جست‌وجوگرهای اینترنتی شامل فرآیند‌هایی برای ارتقای دیده شدن وبگاه در جست‌وجوگرهای اینترنتی است.

از آنجا که حجم بالای اطلاعات موجود در اینترنت، امکان استفاده از آن را دچار مشکل کرده است، جست‌وجوگر‌ها به عنوان پایگاه‌های مورد اعتماد کاربران وظیفه پیدا ‌کردن بهترین منابع و با کیفیت‌ترین اطلاعات مورد نیاز کاربران را برعهده دارند.

به همین دلیل و با توجه به استفاده‌ی روزمره و روزانه کاربران از جست‌وجوگرها برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز، در کتاب تجارت الکترونیک از طریق بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو عنوان شده که اغلب شرکت‌ها بخش مهمی از تلاش‌های بازاریابی خود را معطوف به وب کرده‌اند.

more

 مفاهیم: ادبیات موتورهای جستجو چیست؟

more

 مفاهیم:  بازاریابی چیست؟

یک راهبرد موفق مبتنی بر جست‌وجوگر‌ها یکی از راه‌های اثبات‌شده و مقرون به صرفه برای هدف قرار‌دادن مشتریان بالقوه‌ محصولات و خدمات می‌تواند باشد.

جست‌وجوگر‌ها به کمک فن‌آوری‌های خود و با ابزارهای مختلف، تلاش می‌کنند تا اطلاعات و محتویات موجود در پایگاه‌های الکترونیکی و وب را بررسی کنند و با دسته‌بندی آن براساس نیازهای مخاطب، آن را در اختیار گروه‌های مختلف کاربران قرار دهند.

آن‌ها هم‌چنین با استفاده از اجزای و الگو‌ریتم‌های خود اطلاعات را ذخیره و رتبه‌بندی کرده، سپس در عرصه‌ استفاده کاربران قرار می‌دهند.

براین اساس و به زبان ساده می‌توان گفت بازاریابی جست‌وجوگری با استفاده از روش‌های مختلف، این قابلیت را فراهم می‌کند تا ارائه‌دهندگان خدمات، محصولات و اطلاعات در رابطه با برخی کلید واژه‌های خاص در معرض دید کاربران قرار گیرند.

از آنجایی که هر روزه به حجم پیدا و پنهان وب افزوده می‌شود، ذخیره و نگه‌داری این اطلاعات و از سوی دیگر ارائه آن به کاربران، میلیون‌ها انتخاب را در برابر مشاهده‌کنندگان قرار می‌دهد و غالب کاربران، تنها نتایج اولیه‌ را به عنوان مرتبط‌ترین موضوع با نیاز خود بررسی می‌کنند.

کد خبر 142892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز