همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با هشدار نسبت به آنچه این روزها درا نگلستان می‌گذرد، تصریح کرد: نگران این هستیم که یک انفجار اجتماعی در غرب رخ دهد و کسی نتواند آن را کنترل کند.

احمدی‌ نژاد

 به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و با اشاره به اتفاقات اخیر انگلستان و برخورد خشن دولت این کشور با مردم ، اظهارداشت: این رفتارهای وحشیانه با مردم اصلا قابل قبول نیست و نگران این هستیم که یک انفجار اجتماعی در غرب رخ دهد و کسی نتواند آن را کنترل کند.

 وی گفت: بارها گفته‌ام که ریشه‌ اصلی مشکلات امروز دنیا به مدیریتی که بر جامعه بشری اعمال می‌شود، برمی‌گردد. ملت‌ها طرفدار عدالت، صلح و صفا هستند و عامل اصلی تبعیض‌ها، مشکلات، ظلم‌ها، جنگ‌ها و درگیری‌ها به خاطر نوع مدیریت حاکم بر جوامع است، مدیریتی که در 100 سال اخیر حاکم بوده است و این مدیریت به لحاظ‌هایی بدتر از دوره استعمار و برده‌برداری است.

 وی افزود: طی 100 سال اخیر بیش از ده‌ها میلیون نفر در جنگ‌ها کشته شده‌اند و فاصله زیاد طبقاتی حاکم شده و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر در سراسر جهان در فقر مطلق هستند و بیش از یک میلیارد نفر نیز در فقر به سر می‌برند و اینها همه حاصل مدیریت 100 ساله‌ای است که بر جهان حاکم بوده است، مدیریتی که ملت‌ها را غارت کرده است و سیستم سرمایه‌داری را به پا کرده است و در واقع تمام ملت‌ها قربانی سرمایه‌داران شده‌اند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به نارضایتی مردم از سیطره سرمایه‌داری و مدیریت حاکم بر جهان به حوادث رخ داده در انگلیس اشاره کرد و گفت: آنهایی که مدعی الگوی حقوق بشر،‌آزادی و دموکراسی هستند ،این چه طرز رفتاری است که با مردم دارند، هجمه غیر قابل قبولی را به مردمی که دست‌شان خالی است، انجام می‌دهند و این غیر قابل قبول است. به مسئولان انگلیسی توصیه می‌کنم که توجه کنند،دنیا عوض شده است و آن دوران گذشته است که چند سرمایه‌دار بتوانند بر کل دنیا سیطره کنند و ملت‌ها را غارت کنند و ملت‌ها برده آنها باشند. آن‌ها باید حرف ملت‌ها را بشنوند و بپذیرند.

 وی با اشاره به این‌که طاقت مردم انگلیس به سر آمده است، گفت: مردم فریاد می‌زدند و من مصاحبه تعدادی از مردم را دیدم که می‌گفتند جوانان‌مان را دریابیم، امید به آینده نیست.

 رئیس‌جمهور با اشاره به بحران اقتصادی ایجاد شده در غرب، خاطرنشان کرد : این بحران اقتصادی به خاطر غارتگری‌ها و مدیریت ضعیف ایجاد شده و آنها این بحران را بر دوش مردم انداخته‌اند، این بحران اقتصادی به خاطر سیاست‌های مدیران و سرمایه‌داران است، آنها بحران ایجاد کرده‌اند و کسری ایجاد شد و به جای اینکه این کسری را از ثروت انباشته خود جبران کنند بر دوش مردم گذاشته‌اند.

 وی با اشاره به این‌که دولت انگلیس از پوشش اراذل و اوباش و قاچاقچیان موادمخدر در توصیف مردم معترض استفاده می‌کند، گفت: ممکن است آنها از پوشش اراذل و اوباش و قاچاقچیان موادمخدر استفاده کنند، ولی آیا انگلیس اینقدر قاچاقچی موادمخدر دارد؟ اگر این مقدار دارد سازمان ملل بیاید دور انگلیس را حصار بکشد.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که نباید مردم را متهم کنند، گفت: حتی پشت صحنه نیز خود دولت انگلیس این اتفاقات را تشدید می‌کند و به خاطر مسائل اقتصادی می‌خواهد مهاجرت را کنترل کند. و دیدیم که عده‌ای اموال عمومی را غارت و ساختمان‌ها را آتش زدند، ما به آنها می‌گوییم(دولت انگلستان ) به خود بیایند، ذهنیت خود را عوض کنند و مدیریت را اصلاح کنند .

 وی در ادامه با اشاره به لشگر کشی‌های صورت گرفته به لیبی ، تصریح کرد:به جای دخالت در منطقه ما و لشکرکشی به لیبی و از بین بردن تمام زیرساخت‌های لیبی، تا بعدا نفت لیبی را بگیرند و با آن نفت لیبی را بخواهند بسازند. به آنها می‌گوییم حساب‌های خود را به نفع مردم خالی کنند و حساب‌های خود را به مردم اعلام کنند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به چپاول ملت‌ها توسط سرمایه‌داران گفت: آنها مردم دنیا را چپاول کرده‌اند، بیایند این ثروت‌ها را به مردم برگردانند.

 رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: همه بدانند که انسان‌ها بیدار شده‌اند و دوره این‌که چهار نفر در انگلیس بنشینند و بخواهند با اعزام نیروی نظامی دنیا را استعمار کنند و مردم را فریب دهند و ذهن آنها را از مسائل اصلی جامعه دور کنند و در امور دیگر کشورها دخالت کنند، گذشته است. ما به آنها می‌گوییم رفتار خود را اصلاح کنند، این چه رفتاری است که با مردم انجام می‌دهند، این رفتار وحشیانه با مردم اصلا قابل قبول نیست.

 احمدی‌نژاد خطاب به آنها ادامه داد: ما به آنها نصیحت می‌کنیم که فریاد مردم خود را بشنوند، مطالبات آنها را بشنوند، به مردم خود آزادی و فرصت دخالت در امور را بدهند.

 وی ادامه داد: نگران این هستیم که یک انفجار اجتماعی در غرب رخ دهد و کسی نتواند آن را کنترل کند.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اتفاقات رخ داده در این 100 سال اخیر و جنگ جهانی اول و دوم و با بیان این‌که مردم اروپا خیلی سختی کشیده‌اند، گفت: به مدیران اروپایی نصیحت می‌کنیم که بیایند و در کنار مردم خود بنشینند، حرف‌های آنها را بشنوند و عادلانه تصمیم بگیرند.

 احمدی‌نژاد با انتقاد از سکوت سازمان ملل در مورد اتفاقات اخیر در انگلیس، تصریح کرد : سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری سکوت کرده‌اند . اگر یک صدم این اتفاقات در کشورهایی که مخالف غرب هستند رخ می‌داد، آنها حنجره‌های خود را پاره می‌کردند، چرا سکوت؟ چرا شورای امنیت سکوت کرده است؟ باید چه اتفاقی بیفتد که این شورا عکس‌العمل نشان دهد؟ آیا اصلا می‌تواند عکس‌العمل نشان دهد، در برابر یک عضو دائم خود؟ این یک آزمایش برای آنهاست.

 وی با انتقاد از ساختار و مدیریت حاکم بر جهان گفت: این حرف‌ها دلسوزانه است و ما می‌خواهیم همه با کرامت زندگی کنند و احساس شرف داشته باشند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در مورد بحرانی که گریبان‌گیر مردم سومالی شده و سکوت و عدم کمک‌رسانی مجامع بین‌المللی به مردم قحطی زده این کشور آفریقایی، گفت: اگر دولت آمریکا و یا ناتو تصمیم می‌گرفت که 10 هزار تن بمب بر سر مردم سومالی بریزد، یک روزه انجام می‌داد، حال برای کمک کردن به مردم سومالی و ارائه مواد غذایی به آن‌ها این یکی به آن یکی پاس می‌دهد، سازمان ملل به شورای امنیت، شورای امنیت به آمریکا، آمریکا به دیگری.

 احمدی‌نژاد با اشاره به بمبارانی که توسط غرب در لیبی انجام می‌شود،‌گفت: ببینید در لیبی چقدر بمب می‌ریزند، با این هواپیماها مواد غذایی روی سر مردم سومالی بریزند.

 وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت دولت مبنی بر این‌که 25 میلیارد تومان کالا جهت کمک به مردم سومالی به این کشور اعزام شود و درخواست از مردم جهت کمک به مردم سومالی، گفت: باید به مردم سومالی کمک کنیم این مظلومان فریادشان به هیج جا نمی‌رسد، چه کسی گوش می‌دهد ؟سودی نیست در کمک به مردم سومالی، آنها در عرض مدت کوتاهی چندین هزار تن بمب روی سر مردم عراق ریختند و فوری همه چیز درست شد و هماهنگی انجام شد حال برای کمک به مردم سومالی و ارسال کمک به آن کشور، این یکی به آن یکی امور را پاس می‌دهد.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که نگاه آنها انسانی نیست، گفت: اولویت برای آنها جیب و سرمایه‌شان است،این مشکل جامعه بشری است.

 احمدی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت همه ملت‌ها این مشکل یکباره و ریشه‌ای حل شود.

کد خبر 142774
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز