همشهری آنلاین: رئیس جمهور با تشکر از اقدامات دولتهای گذشته، به همراهی نمایندگان مجلس و قوه قضاییه با دولت اشاره کرد و گفت: دولت در سخت ترین شرایط با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب به دستاوردهای مهمی در بخشهای مختلف رسید به گونه ای که در شش سال اخیر جهش چند برابری در فعالیتهای عمرانی کشور بوجود آمده است.

رئیس جمهور با حضور مقام معظم رهبری عصر یکشنبه در دیدار رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، رئیس مجلس خبرگان ،اعضای هیئت وزیران، نمایندگان مجلس، مسئولان دستگاهها و سازمانهای مختلف، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استانها و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ،گزارش مبسوطی از فعالیتهای شش ساله دولت در بخشهای عدالت گستری، ترویج مهرورزی و خدمتگزاری، و پیشرفت و آبادانی کشور بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور با تشکر از اقدامات دولتهای گذشته، به همراهی نمایندگان مجلس و قوه قضاییه با دولت اشاره کرد و گفت: دولت در سخت ترین شرایط با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب به دستاوردهای مهمی در بخشهای مختلف رسید به گونه ای که در شش سال اخیر جهش چند برابری در فعالیتهای عمرانی کشور بوجود آمده است.

احمدی نژاد با اشاره به 91 سفر استانی هیئت دولت و اتخاذ بیش از بیست هزار تصمیم استانی گفت: 98 درصد از مصوبات اولین دور از سفر استانی، 77 درصد از تصمیمات سفر استانی دور دوم و 49 درصد از مصوبات سفر استانی مرحله سوم اجرایی شده است.

رئیس جمهور توجه ویژه به مناطق محروم را از جمله سیاستهای دولت برشمرد و با اشاره به اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: مجموع واگذاریها از سال 70 تا 83 مجموعاً 2800 میلیارد تومان بود که از سال 84 تاکنون به 82 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس جمهور گفت: در بخش سرمایه گذاری خارجی هم با وجود رشد منفی سرمایه گذاری در جهان، ایران در دو سال اخیر رشد 124 درصدی داشته و در زمینه رشد سرمایه گذاری نیز در رتبه ششم جهان قرار گرفته است.

احمدی نژاد به اعطای سهام عدالت به 39 میلیون نفر، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و نیز افزایش حقوق کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران، اشاره کرد و گفت: به استناد آمار، فاصله طبقاتی براساس شاخص ضریب جینی کاهش یافته است.

رئیس جمهور، ترویج مهرورزی و همبستگی ملی و توسعه فرهنگ خدمتگزاری را از دیگر اهداف دولت برشمرد و با اشاره به سرعت حرکت علمی در کشور افزود : در سالهای اخیر آمار دانشجویان دو برابر شده، تحصیلات تکمیلی توسعه یافته و مقالات علمی نیز از 12 هزار مقاله به بیش از 32 هزار مقاله افزایش یافته است.

احمدی نژاد به خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، و مخابرات نیز اشاره کرد و درخصوص بخش نفت و گاز گفت: خودکفایی در تولید بنزین، گازرسانی به شهرها و نقاط محروم، توسعه فازهای پارس جنوبی با اتکا به سرمایه و دانش بومی و کاهش مصرف بنزین از جمله دستاوردهای این بخش است.

وی تأسیس صندوق توسعه ملی را یکی از اقدامات مناسب برشمرد و گفت: این صندوق اکنون 20 میلیارد دلار سرمایه دارد که تا پایان سال به 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس جمهور به افزایش اعتبارات حوزه فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی دولت مسجد محور است و بودجه حوزه دین از 96 میلیارد تومان در سال 83 به بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال 90 افزایش یافته است.

رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: مسیر آینده کشور، رسیدن به سند چشم انداز 1404 و تبدیل شدن به قدرت اول منطقه ای و جایگاه شایسته بین المللی است که روند شتابان کنونی زمینه ساز رسیدن به این جایگاه والا است.

در پایان این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند

کد خبر 142538
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز