دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت ساختن ایران اسلامی ، تصریح کرد: فکر نکنم کسی در این موضوع تردید داشته باشد که اگر بخواهیم، بمانیم و سرافراز زندگی کنیم، باید ایران را بسازیم.

احمدی نژاد

  به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد پس از شرکت در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه عمرانی و صنعتی در استان کرمانشاه، طی سخنانی در جمع مسئولان این پروژه‌ها با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و انگیزه‌های حضورش در این استان، گفت: ماه رمضان بهترین ماه خداوند و بهترین ماه انسان‌هاست. همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها در برابر انسان است و فکر می‌کنم اگر همین یک ویژگی ماه مبارک رمضان در زندگی ما جاری شود همه بشریت طعم سعادت را در حد اعلای ممکن خواهند چشید.

 وی با بیان این‌که باید به فکر دیگران بود و بسیاری از دعاها در ماه مبارک رمضان به این مساله اشاره کرده است، گفت: ماه رمضان ماه مهر و محبت است و اگر همه برای سعادت دیگران تلاش کنند آیا مشکلی در جامعه باقی می‌ماند؟ آیا تبعیض یا ظلمی می‌ماند؟ نه، زمانی این مسائل وجود دارد که همه فقط به فکر خودشان باشند و خودشان را در نظر بگیرند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: تاریخ را ببینید، هر چه خوبی می‌بینید حاصل تلاش افرادی است که از خود عبور کرده‌اند و در واقع صداقت، پاکی، توحید، عدالت و کرامت انسانی همه حاصل مجاهدت کسانی است که از خود عبور کرده‌اند و به فکر دیگران بوده‌اند و اینها جزء بهترین انسان‌ها هستند.

 رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که همگان بتوانند از رحمت‌ها و خوبی‌های ماه رمضان برخوردار شوند، به سفر خود به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه، استان ویژه‌ای است.

 وی با اشاره به ویژگی‌های تاریخی، تمدنی و فرهنگی استان کرمانشاه و مجاهدت و ایستادگی‌های مردم این منطقه در برابر تهاجمات گفت: زیارت مردم کرمانشاه و حضور در این جمع همیشه انگیزاننده است.

 احمدی‌نژاد انگیزه دوم را کارهای خوبی که در این استان انجام شده عنوان کرد و با اشاره به ویژگی‌های پروژه‌های افتتاح شده در این سفر گفت: من صمیمانه از کسانی که در ارتباط با این پروژه‌ها زحمت کشیده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که عظمت پروژه‌ها را باید در اندیشه و همت مجریان آن دید، گفت: در واقع ابعاد فیزیکی پروژه‌ها تعیین کننده نیست، بلکه اراده و همت‌هاست که تعیین کننده است.

 وی با اشاره به اهمیت گسترش روحیه کار در کشور و تاثیر آن در ساختن ایران اسلامی، افزود: فکر نکنم کسی تردید داشته باشد که اگر بخواهیم بمانیم و سرافراز زندگی کنیم، باید ایران را بسازیم و ایرانی آباد، آزاد و پیشرفته حق ملت ایران و شایسته‌ی آن است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که فرهنگ و تمدن ملت ایران همواره فرهنگی انسانی و الهی است و متعلق به تمام ملت‌هاست، گفت: اگر تمدن و فرهنگ ایران زمین را از تمدن و فرهنگ جهانی بگیریم، چیزی باقی نمی‌ماند. کانون تولید اندیشه‌های انسانی و الهی، ایران بوده و موجودیت ایران همواره در خدمت سعادت بشری بوده است و اینقدر فرهنگ این سرزمین غنی و اثرگذار بوده که اشغالگرانی که از کیلومترها آن‌طرف‌تر آمدند و این سرزمین را اشغال کردند، ملت ایران آنها را به فرهنگ خود درآورده است. گسترده‌ترین اشغال‌های تاریخ در ایران رخ داده، ولی فرهنگ ایران اشغالگران را به رنگ خود درآورده و این کار بزرگی است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که آبادانی و پیشرفت ملت ایران به نفع کل بشریت است، گفت: نگاه‌ها به سمت ملت ایران است و بسیاری از پیشرفت‌های ملت ایران خوشحال می‌شوند.

 وی با تاکید بر این‌که همه‌ همت‌ها باید در این راستا قرار بگیرد، ادامه داد: لازمه ساختن، همدلی، همراهی و کار است.

 احمدی‌نژاد که در روز هفدهم مرداد روز خبرنگار به این استان سفر کرده بود و تعداد زیادی از خبرنگاران محلی و بومی سخنان وی را پوشش می‌دادند به ویژگی‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه باید بهترین باشد چرا که دارای توانمندی‌ها و پتانسیل خوبی است.

 رئیس‌جمهور گفت: انشاءالله تلاش می‌کنیم که امسال قرارداد راه‌آهن غرب را نهایی کنیم. دوستان گفتند که سرعت فعالیت کارخانه خودروسازی و پالایشگاه در استان کم است. در تهران به مسئولان مربوطه تاکید می‌کنم که به این کار سرعت بدهند.

 وی در پایان بار دیگر از دست‌اندکاران این پروژه‌های افتتاح شده تشکر و قدردانی کرد.

 پیش از سخنان رئیس‌جمهور، نامجو وزیر نیرو، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعداد دیگری از مسئولان مربوطه به ایراد سخن پرداختند.

کد خبر 142549
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز