همشهری آنلاین: رئیس جمهور پس از مراسم بهره برداری از دو طرح صنعتی کارخانه تایرکورد و سیمان سامان غرب در محل کارخانه سیمان دستور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پنج طرح صنعتی -عمرانی دیگر در این استان را صادر کرد.

محمود احمدی نژاد برای افتتاح چند طرح بزرگ صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه ، صبح امروز وارد این استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این سفر علاوه بر افتتاح چند طرح بزرگ صنعتی و تولیدی از سوی رئیس جمهور،عملیات اجرایی پروژه منوریل کلانشهر کرمانشاه نیز شروع می شود.

بنا بر این گزارش، با دستور رئیس جمهور، بهره برداری از کارخانه بزرگ تولید کاشی و سرامیک اسلام آباد غرب، واحد تولید خمیر مایه پاک مایه و سد مخزنی زاگرس گیلانغرب و عملیات اجرایی قطار شهری (مونوریل) کرمانشاه و سد شرفشاه سومار در استان کرمانشاه آغاز شد.

بهره‌برداری از دومین کارخانه بزرگ تولید کاشی و سرامیک کشور

کارخانه 'کاشی کاژه' در زمینی به مساحت 12 هکتار با ظرفیت تولید سالانه 15 میلیون مترمربع انواع کاشی کف و دیوار و سرامیک گرانیتی، سومین پروژه‌ای است که به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع که از نظر ظرفیت تولید، دومین کارخانه کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک به شمار می رود، با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان گسترش و بخش خصوصی، با هدف اشتغالزایی در منطقه محروم اسلام‌آباد غرب اجرا شده و در سه شیفت بیش از یکهزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

میزان سرمایه‌گذاری ریالی انجام شده در این طرح 303 میلیارد ریال و ارزی 28 میلیون یورو است. باتوجه به مجاورت استان کرمانشاه با عراق و نیاز این کشور به مصالح ساختمانی می‌توان پیش‌بینی کرد که اجرای طرح کاشی کاژه، توسعه صادرات را نیز در پی خواهد داشت.

تولید خمیرمایه برای تأمین سلامت و بهداشت نان

همچنین کارخانه تولید خمیرمایه 'پاک مایه' کرمانشاه، تنها واحد بیوتکنولوژی فعال در غرب کشور در شهرک صنعتی اسلام‌آباد با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و 200 تن خمیرمایه خشک فوری امروز به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه که از فناوری 'فوگل بوش اتریش' بهره می‌برد، دارای 114 پرسنل بوده و با سرمایه‌گذاری 324 میلیارد ریال در زمینی به مساحت دو و نیم هکتار احداث شده است.

هدف از تولید این محصول که در بسته‌بندی‌های 500 گرمی وکیوم، 5 کیلوگرمی و 10 کیلوگرمی به بازار عرضه خواهد شد، پیشگیری از هدررفتن سرمایه‌های ملی در نتیجه دور ریز نان و همچنین تأمین سلامت و بهداشت نان، پیشگیری از کم خونی، پوکی استخوان و بیماریهای گوارشی است که در نتیجه مصرف نانهای طبخ شده بدون استفاده از مایه مناسب، ایجاد می‌شود.

آغاز کلنگ زنی پروژه قطار شهری کرمانشاه

همچنین همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان، عمیات اجرایی پروژه مونوریل (قطار شهری) کلانشهر کرمانشاه آغاز شد.

مسیر اجرای این مونوریل به طول 13 کیلومتر و دوخطه است که شامل 12 ایستگاه و دو توقفگاه و پارکینگ می شود.

ظرفیت جابجایی مسافر در افق طرح (سال 1410) 16 هزار و 180 نفر در هر ساعت و در هر جهت (مسیر) اعلام شده است.

مبلغ قرارداد این پروژه نزدیک به 215 میلیون یورو است و زمان اجرای آن 42 ماه پیش بینی شده است.

بهره برداری از سد مخزنی زاگرس و کلنگ زنی سد شرفشاه

بهره برداری از سد مخزنی زاگرس در گیلانغرب و آغاز عملیات اجرایی سد شرفشاه در سومار از دیگر طرحهایی است که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه بهره برداری و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

تأمین آب زراعی بیش از 7هزار و 400 هکتار اراضی غرب استان کرمانشاه، تأمین آب صنایع منطقه به میزان 12 و نیم میلیون مترمکعب در سال، توسعه صنعت شیلات، گردشگری و بهبود محیط زیست منطقه ازجمله اهداف اجرای سد شرفشاه اعلام شده است.

اعتبار مصوب این پروژه در سال جاری 112 میلیارد ریال است و زمان اجرای آن به مدت پنج سال پیش بینی شده است.

سد مخزنی زاگرس نیز با هدف تأمین آب زراعی بیش از 8 هزار و 300 هکتار از اراضی دشتهای گیلانغرب و قصرشیرین و تأمین آب مورد نیاز صنعت منطقه به مقدار 15 میلیون مترمکعب در سال اجرا شده است.

کد خبر 142508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز