گروه شهری: رئیس شورای شهر کرمانشاه با انتقاد از اینکه بیش از 90 روز است شهردار کرمانشاه توسط شورا انتخاب شده اما هنوز تکلیف شهردار مشخص نشده، گفت: همه از شورا می‌پرسند که وضعیت شهردار چه شد، درصورتی‌که ما هم خود مدعی هستیم چرا وضعیت شهردار انتخابی مشخص نمی‌شود.

kermanshah

سیدحجت‌الله موسوی اجاق با بیان اینکه تنها وظیفه انتخاب شهردار با شوراست، نه تایید صلاحیت وی، اظهار کرد: شورا بلافاصله پس از استعفای شهردار قبلی، وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار را انجام داد. وی با بیان اینکه طبق قانون وزارت کشور باید 10 روز پس از انتخاب شهردار تایید یا عدم‌تایید شهردار منتخب را اعلام می‌کرد به ایسنا گفت: اکنون90 روز است که از انتخاب شهردار می‌گذرد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس شورای شهر کرمانشاه در توضیحات تکمیلی نیز به همشهری گفت: روزی که شهردار قبلی کرمانشاه استعفا کرد شورای شهر نیز بلافاصله شهردار جدید را که سوابق خوب مدیریتی دارد، انتخاب کرد. موسوی اجاق افزود: طبق تبصره 3 ماده 71 قانون شوراها الان مهلت قانونی تعیین شهردار به پایان رسیده است و وزارت کشور باید برای این موضوع به فکر چاره باشد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار جدید کرمانشاه نظر استانداری نیز تامین شده است، اظهار داشت: طبق قانون، شهرداران شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر باید توسط وزیر کشور منصوب شوند درحالی‌که این موضوع الان مشکل‌ساز شده و حتی شهرهایی مانند کرج، بوشهر و ایلام نیز از بابت این موضوع با مشکل روبه‌رو هستند. وی با انتقاد از روند به‌وجود آمده از انتخاب شهردار کرمانشاه تاکید کرد: اگر قرار است شورای شهر شهرداری را انتخاب کند اما روند اداری در وزارت کشور موجب طولانی شدن این موضوع شود، بهتر است که استاندارها شهردار را انتخاب کنند تا خیال همه راحت شود. ماجرای ارتباط مدیریت شهری کرمانشاه با مدیران دولتی از سابقه طولانی برخوردار است چه آنکه پیش از این نیز شورای شهر سوم کرمانشاه با انحلال از سوی وزارت کشور مواجه شده بود.

کد خبر 146993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز