همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری ایران در مصاحبه با یورونیوز تأکید کرد که ایران قصد تولید بمب اتم را ندارد و برنامه هسته‌ای این کشور کاملاً صلح‌آمیز است.

news

به گزارش فارس، وی در این مصاحبه تلویزیونی که شب گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم که نمی‌خواهیم بمب‌ اتم بسازیم به این مفهوم است که واقعاً نمی‌خواهیم بمب اتم بسازیم. اگر کسی این روزها به دنبال بمب اتم باشد، واقعاً دیوانه است.

آمریکا به همراه برخی از همپیمانان خود ایران را متهم می‌کند که تحت پوشش برنامه هسته‌ای خود به دنبال ساخت بمب‌های اتمی است که ایران بارها این ادعاها را رد کرده و هیچ‌یک از گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاوی شواهدی که نشان از انحراف برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد، نبوده است.

احمدی‌نژاد که سخنانش توسط یورونیوز به زبان فرانسه ترجمه می‌شد تأکید کرد که تولید اورانیوم با غنای 20 درصد تنها با هدف استفاده‌ پزشکی و صلح‌آمیز بوده است.

وی اینگونه ادامه داد: تولید اورانیوم با غنای 20 درصد تنها اهدافی صلح‌آمیز داشته است. این اورانیوم برای رآکتوری است که دارو و تنها دارو تولید می‌کند. این اورانیوم تنها برای مصارف پزشکی و کشاورزی است.

علیرغم همکاری‌های ایران در زمینه برنامه هسته‌ای با جامعه بین‌الملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شورای امنیت سازمان ملل متحد سال گذشته میلادی دور چهارم تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب درآورد.

آمریکا به این تحریم‌ها بسنده نکرد و به همراه برخی دیگر از کشورهای اروپایی، اقدامات یکجانبه‌ای را علیه ایران به تصویب درآوردند تا به گفته خود ایران را به انزوا بکشانند که با همکاری‌های تجاری برخی کشورها چون روسیه و چین با ایران، آمریکا در تحقق این هدف خود ناتوان مانده است.

کد خبر 142193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز