همشهری آنلاین: سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دومین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر به وزن 30 تن از روسیه وارد کشور شد.

به گزارش ایسنا، حمید خادم قائمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این محموله طی سه پرواز در تاریخ‌های 14، 18 و 21 اردیبهشت ماه 90 از کشور روسیه به مقصد بوشهر ارسال شد.

وی افزود: این محموله طی مراحل قانونی و با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات ایمنی حمل گردیده و به محل ویژه خود در نیروگاه اتمی منتقل شده است.

شایان ذکر است سوخت جدید برای سال دوم فعالیت نیروگاه در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که یکسال پس از راه‌اندازی نیروگاه طی مراحل خاصی جایگزین بخشی از سوخت فعلی خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اولین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه بوشهر به وزن تقریبی 82 تن در آذر و دی ماه سال 86 و در 8 مرحله به بوشهر حمل شد.

وی در ادامه با اشاره به سوخت‌گذاری نیروگاه در آبان 89 و خارج نمودن آن در بهمن ماه همان سال گفت: تاخیر چند ماهه‌ای که در راه‌اندازی نیروگاه رخ داد، به دلیل اولویتی است که سازمان انرژی اتمی ایران به مسایل ایمنی در نیروگاه اتمی قائل می‌باشد. علی‌هذا با توجه به احتمال اندکی که در خصوص آسیب دیدگی سوخت وجود داشت، کل سوخت مورد بازبینی قرار گرفت و هیچگونه اشکالی در آن مشاهده نگردید.

خادم قائمی گفت: الحمدالله اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که طبق اعلام پیمانکار روسی در آینده‌ای نزدیک اولین نیروگاه اتمی کشور به شبکه برق سراسری متصل خواهد شد.

وی در خاتمه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات فنی بهره‌برداری و تجارب ایمنی به سایر کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب همکاری‌های علمی و فنی خبر داد.

کد خبر 134775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز