لیگ یازدهم با تولد قدرت‌های جدید، جذابیت‌های تازه‌ای دارد.

فوتبال

یکی از آنها را می‌توان صبای قم دانست که در هفته اول با شکست تراکتورسازی شگفتی‌ساز شد و 17 مرداد می‌خواهد با گرفتن 3امتیاز مقابل سپاهان نشان دهد که برد روز اول اتفاقی نبوده است.

ویسی که قبل از شروع لیگ هم با اعتماد به نفس زیادی در مورد تیم جوانش صحبت می‌کرد، در آستانه بازی خانگی امشب هم امیدوارانه صحبت می‌کند و می‌گوید: «بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در سطح بالایی هستند و تمرین‌های بسیار خوبی را انجام دادند. فقط باید روی تفکر بازیکنان کار کنیم که از برد مقابل تراکتورسازی مغرور نشوند و تنها به فکر بازی با سپاهان باشند. سپاهان هم تیم خوبی است و مربی بزرگی دارد، اگر بازیکنان ما بتوانند بازی خوبی را انجام دهند فوتبال ایران روی آنها حساب می‌کند.»

ویسی در اواخر دوران بازیگری‌اش عضو سپاهان بود، در روزهایی که لوکا دوره اول مربیگری‌اش را در این تیم تجربه می‌کرد. به همین دلیل این بازی برای سرمربی صبا اهمیت زیادی دارد و می‌گوید: «این بازی برای من بسیار حائز اهمیت است چون خودم سپاهانی هستم و هم اینکه لوکا مربی من بوده و او مرا مربی کرد. باید مقابل لوکا درس پس بدهم. تمام توانم را می‌گذارم تا لوکا از اینکه یک نفر را مربی کرده است خوشحال شود. باختن مقابل لوکا کار سختی نیست، اگر بتوانیم این تیم را ببریم کار مهمی است. سپاهان همیشه سپاهان است، فرقی نمی‌کند چه کسی در این تیم مدیر یا بازیکن است.»
در سوی دیگر هم لوکا به‌دنبال گرفتن 3 امتیاز بازی است، چرا که تیمش در بازی هفته اول مقابل استقلال به یک امتیاز رضایت داد و یک تساوی دیگر فاصله این تیم را با صدر جدول بیشتر می‌کند. سرمربی کروات سپاهان با این ادعا که همه تیم‌های لیگ مقابل سپاهان انگیزه مضاعفی دارند، درباره حریف امشب تیمش می‌گوید:« صبا از تیم‌های خوب لیگ است و بازیکنان با تجربه متعددی دارد. آنها درهفته نخست لیگ برد مهمی برابر تراکتورسازی در یک بازی خارج از خانه کسب کردند. با توجه به اینکه سپاهان در هفته اول تنها یک امتیاز به‌دست آورد، بی‌تردید برای برد به دیدار صبا خواهد رفت هرچند برای این بازی خارج از خانه کار دشواری در پیش داریم. اگر بازیکنان پرتلاش ظاهر شوند و برنامه‌های تاکتیکی را به درستی اجرا کنند، می‌توانیم برنده باشیم.»

لوکا در بازی اول از نویدکیا استفاده نکرد که بازتاب زیادی در مطبوعات داشت. او در آستانه این بازی یک بار دیگر تاکید می‌کند که توجهی به نام‌ها ندارد و تنها بازیکنان آماده را به زمین می‌فرستد:« همیشه در تیم‌های من بازیکنانی که به لحاظ بدنی در آمادگی مطلوبی قرار داشته باشند در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. این تصمیم به سود خود بازیکنان هم هست چرا که می‌توانند به‌خوبی برای بازی‌ها آماده شوند. در زمین مسابقه آمادگی بالای بازیکنان حرف اول را می‌زند.»

اولین رویارویی پیروانی با فجر سپاسی

غلامحسین پیروانی بهترین سال‌های مربیگری‌اش را درفجرسپاسی گذراند و رکورد طولانی‌ترین دوره مربیگری متوالی در یک تیم در لیگ برتر را در اختیار دارد. ولی این دوره با انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید سرانجام به پایان رسید. حضور او در تیم ملی امید کوتاه بود و با تلخی به پایان رسید تا او در میانه لیگ دهم، صنعت نفت آبادان را برای بازگشت به لیگ برتر انتخاب کند. او امشب به‌عنوان سرمربی صنعت نفت برای نخستین بار باید مقابل تیم سابقش فجر سپاسی قرار بگیرد و این قطعا مهم‌ترین اتفاق این بازی است. او با تیمش در هفته اول در رشت برابر داماش به تساوی بدون گل رسید و امشب به‌دنبال شکست دادن تیم سابقش خواهد بود. فجر سپاسی هم در هفته اول مقابل نفت تهران به تساوی بدون گل رسید و حالا کلانتری، سرمربی این تیم در خارج از خانه باید راهی برای افزودن به امتیازات تیمش پیدا کند. امشب نفت تهران هم میزبان مس کرمان است.

برنامه 17 مرداد لیگ برتر

نفت آبادان - فجرسپاسی ساعت 22
صبای قم - سپاهان ساعت 22
نفت تهران - مس ساعت 22
استقلال - داماش ساعت 22:30

کد خبر 142485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز