این روزها با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، در گوشه و کنار شهر نمایشگاه‌هایی با توجه به حال و هوای این ماه در حال برگزاری است. این هفته در گشت کوتاهی به این نمایشگاه‌ها خواهیم پرداخت.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 613

نمایشگاه نقاشی قهوه خانه‌ای

اگر خواننده این صفحه باشید، می‌دانید بارها و بارها از نمایشگاه‌های نقاشی قهوه‌خانه‌ای گزارش تهیه کرده‌ایم. این یکی از سبک‌های نقاشی ایرانی است که هنرمندان با توجه به داستان‌های شاهنامه و قصه‌های دینی و قرآنی، تصاویری را می‌‌کشند و این تصاویر یک داستان یا واقعه تاریخی را حکایت می‌کند. این نقاشی‌ها روی پرده‌های بزرگی کشیده می شد و نقال داستان روی پرده را برای دیگران بازگو می‌کرد...

نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای شامل 70 اثردرباره امیرالمؤمنین ع تا پایان شهریورماه در موزه امام علی ع برپاست.

در این نمایشگاه، 70 اثر از هنرمندان مطرح در زمینه نقاشی، نقاشی-‌خط، نقاشی پشت شیشه، خوشنویسی و همین‌طور آثار چاپ سنگی و چند اثر از نقاشی قهوه‌خانه‌ای درباره حضرت علی ع به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه‌ می‌توانید آثاری از هنرمندانی چون حسین خسروجردی، غلامحسین امیرخانی، حمید عجمی و بسیاری از هنرمندان دیگر ببینید.

این آثار متعلق به گنجینه موزه و آثار مخصوص موزه است که سال‌های قبل خریداری شده است.علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 22024848 تماس بگیرند.

نمایشگاه خط

یک نمایشگاه خط و نقاشی - خط کار هنرمندان اصفهانی هم در مؤسسه صبا برگزار شده است.

این نمایشگاه را حوزه هنری اصفهان با همکاری مؤسسه صبا برگزار کرده است و در آن بیش از 75 اثر در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و گرایش‌های نوین با موضوع احادیث نبوی به نمایش گذاشته شده است.

این آثار توسط استادان پیش‌کسوت و برجسته هنر خوشنویسی از جمله کیخسرو خروش و عباس اخوین داوری شده است.

نمایشگاه برگزیدگان جشنواره سیره نبوی استان اصفهان در آستانه ماه مبارک رمضان، آغاز به کار کرده و تا 17شهریور ادامه دارد. علاقه‌مندان برای دیدار از این نمایشگاه به خیابان ولی‌عصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.

نمایشگاه سیاه قلم

یک نمایشگاه گروهی نقاشی سیاه قلم هم در فرهنگ‌سرای قرآن برپا شده است. به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای قرآن، این نمایشگاه تا 15 مرداد دایر است.

برای تماشای این آثار هر روز از ساعت 9 تا 17 می‌توانید به نگارخانه هدی در خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کنید.

نمایشگاه عکس طبیعت

نمی‌دانم تو اهل طبیعت هستی یا خیر؟ به هر حال دیدن طبیعت حتی در عکس هم حال آدم را خوب می‌کند.

نمایشگاه گروهی عکس «زیبایی در طبیعت» از ابتدای مردادماه جاری با هدف آشنایی شهروندان تهرانی با هنر عکاسی و محیط زیست، در نگارخانه خاتم برگزار شده است.

این نمایشگاه با 60 عکس از هنرمندان جوان جواد علمی‌نیا، داوود بهمن، محمد صالحی و احسان شاد، تا 15مرداد ادامه دارد.

شماره تلفن نگارخانه خاتم 66207068 است.

کد خبر 142352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز