پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با استراتژی جدید رئیس جمهور این کشور مبنی بر اعزام بیست هزار سرباز تازه به عراق مخالفت کرد.

به گزارش بی.بی.سی ،جوزف بایدن رئیس کمیته روابط خارجی گفت: این رأی به قصد عنادورزی با بوش نیست بلکه تنها با هدف دور کردن او از خطائی سنگین است.

نمایندگان دموکرات که در هر دو مجلس کنگره، یعنی سنا و مجلس نمایندگان اکثریت را در دست دارند، با سیاست بوش مخالفت کرده‌اند.

 سناتور جیم وب نیز که از سوی حزب دموکرات به اظهارات بوش پاسخ می داد، گفت: رییس جمهوری بی محابا آمریکا را به جنگ عراق کشاند و اینک این کشور، گروگان هرج و مرج قابل پیش بینی این اقدام است.

وی گفت که دموکرات ها خواستار عقب نشینی در برابر تروریسم و یا خروج از عراق بدون توجه به آشوب ناشی از چنین اقدامی نیستند بلکه از تغییر جهتی اساسی به سوی سیاستی حمایت می کنند که بر دیپلماسی محکم منطقه ای استوار باشد.

سناتور جیم وب همچنین رییس جمهوری را متهم کرد که رفاه مردم آمریکا و اعتماد آنان را قربانی شتاب برای ورود به جنگ کرده و افزود که هزینه اقتصادی جنگ سرسام آور است و این جنگ به حیثیت آمریکا در جهان نیز لطمه زده و فرصت برای شکست تروریسم بین المللی را ضایع کرده است.

 سناتور هری رید، رهبر فراکسیون اکثریت در سنای آمریکانیز گفت : سخنان رییس جمهوری نشان داد که وی به نگرانی عمده مردم آمریکا، یعنی جنگ عراق، توجهی نداشته است.


مخالفت از سوی کنگره آمریکا در حالی از سوی دموکرات‌ها ابراز شد که پیروی از نظر کنگره برای رئیس جمهور الزامی نیست، اما برای او دشوار است که آن را به کلی ندیده بگیرد.

جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، در سخنرانی سالیانه خود در کنگره آمریکایی‌ها خواسته بود به استراتژی جدید وی در عراق "فرصت" اثر گذاری دهند.

اما در واکنش نسبت به اظهارات رییس جمهوری، حزب دموکرات از وی خواسته است تا با تغییر جهتی اساسی در نگرش نسبت به مساله عراق، در صدد بازیابی اعتبار خود و مردم آمریکا برآید.

کد خبر 14231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز