چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جورج بوش رییس جمهور آمریکا انجام هرگونه مشاوره سیاسی با پدرش را رد کرد.

با افزایش یافتن شایعاتی مبنی بر نفوذ سیاسی بوش پدر بر بوش پسر جورج دبلیو بوش رییس جمهور کنونی آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری فاکس نیوز که خلاصه‌ای از  آن در سایت بی.بی.سی انتشار یافته است، می‌گوید: "علاقه بسیاری دارم با پدرم درباره آنچه یک پدر وفرزند می‌گویند گفتگو کنم و نه درباره مسائل سیاسی.

بوش که اخیرا تلاش دارد بخشی از آن محبوبیت از دست رفته خود را احیا کند می‌افزاید: من اغلب پدر و مادر خود را با تلفنی در ساعات اولیه صبح غافلگیر می‌کنم.

بوش سپس در حالی که سعی می‌کرد خود را نارحت جلوه دهد، گفت: من کمتر فرصت می‌کنم با پدرم صحبت کنم.

شایعات مبنی بر ارتباط سیاسی گسترده میان این پدر و فرزند زمانی افزایش یافت که رییس جمهور آمریکا با بالا گرفتن میزان خشونت‌ها در عراق تعدادی از مردانی که سابق بر این در دولت پدرش عضویت داشتند را برای فرار از بحران‌های سیاسی که اکنون دامن دولت آمریکا را گرفته‌اند،انتخاب کرد.

این تغییرات با انتخاب رابرت گیتس ،رییس سیا در زمان بوش پدر ،به سمت وزارت دفاع به جای دونالد رامسفلد نمود پیدا کرد.

جورج بوش همچنین با انتخاب جیمز بیکر وزیر امورخارجه آمریکا در زمان بوش پدر  و گماردن وی در راس گروه مطالعات عراق اعتماد خویش را به یکی دیگر از دوستان و نزدیکان پدرش نشان داده است.این گروه قرار است روز چهارشنبه 6دسامبر (15 آذر) گزارش خود را به دولت آمریکا ارائه دهد.

اگرچه جورج بوش پدر همواره رویکرد انتقادی نسبت به سیاست‌های جنگ طلبانه و اشغالگری که از سوی فرزندش اتخاذ شده بودند را انکارمی‌کند،اما به نظر می‌رسد جورج بوش به دلیل انتقادات پدر از سیاست‌هایش دست به این تغییرات و انتخاب دوستان پدر زده باشد.

با این حال بوش پسر چیز دیگری می‌گوید:"من به پدرم علاقه دارم و او از میزان اطلاعات من اطلاع دارد.او حتی می‌داند من چه میزان از سایرین وحتی خودش اطلاع دارم. بنابراین او به من به هنگام اتخاذ تصمیمات اعتماد می‌کند،در واقع من فرمانده کل هستم.

کد خبر 10267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز