گروه اقتصادی: زنگ هشدار نسبت به کم آبی به صدا درآمد، چه اینکه دیروز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه ایران هم‌اکنون به مرز بحران آب رسیده است، گفت:

کم آبی

باید با مدیریت و تدبیر شرایطی را فراهم کرد که از منابع آبی بهترین بهره‌برداری شود. اظهارنظر این مقام مسئول در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر مسئولان وزارت نیرو هرگونه کمبود آب در سال‌جاری را رد کرده بودند. آیا هشدار مدیرعامل شرکت آبفا نشان از افت محسوس بارندگی در کشور دارد؟به گزارش مهر، سیدمهدی ثمره‌هاشمی، متوسط میزان بارندگی در دنیا را 860 میلی‌متر عنوان کرد و گفت:

این درحالی است که متوسط بارندگی در ایران با توجه به میانگین 40 سال اخیر 250 میلی‌متر است.مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: روند بارندگی‌ها در کشور نشانگر این است که این میزان بارندگی نیز رو به کاهش است و اگرچه در سال گذشته آبی، میزان بارندگی 230 میلی متر بوده است اما در سال آبی جاری میزان بارندگی به 180میلی‌متر کاهش یافته است. او خاطرنشان کرد: علاوه بر این، منابع آب زیرزمینی کشور در حال آلوده شدن است و کیفیت آب روز به روز کاهش می‌یابد، این درحالی است که منابع آب زیرزمینی کشور به‌شدت افت کرده و سطح آب سفره‌های زیرزمینی پایین آمده است؛ به‌نحوی که در برخی از مناطق باید تا 300متر حفاری کرد تا به آب رسید.

کد خبر 141842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز