گروه اقتصادی: به گفته وزیر نیرو، خشکسالی در ایران 10ساله شده است .

مجید نامجو دیروز به اشاره به کاهش شدید بارندگی در کشور گفت: امسال با بارش میانگین 184 میلی‌متر در کشور، حجم بارش‌ها 24درصد در مقایسه با دوره دراز مدت کاهش یافته است و در زمان کنونی، ایران تقریبا یک دهه خشکسالی را پشت سر می‌گذارد. وی تصریح کرد: وزارت نیرو با درک این واقعیت تاکنون 42.6 میلیارد متر مکعب مخزن ذخیره آب در سراسر کشور ایجاد کرده و با توجه به پراکندگی بارش‌ها، حدود 50 درصد روان‌آب‌ها در این مخازن جمع‌آوری شده است.

از سوی دیگر حجم آب 31 سد کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته در مقایسه با زمان مشابه پارسال بیش از 20 درصد کاهش یافته است. به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، هم‌اکنون 31سد کشور با کاهش 20 درصدی حجم آب خود مواجه هستند که سدهای شهید رجایی، کرخه، ساوه، طرق، کارده و دوستی از آن جمله محسوب می‌شوند.براساس این گزارش، هم‌اکنون 36 سد کشور ازجمله سدهای لار، ساوه، 15 خرداد و طرق کمتر از 20 درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

احتمال بروز قطعی در آب تهران

طی روزهای اخیر و با ادامه افزایش محسوس دما در تهران، میزان مصرف آب شهروندان تهرانی به‌شدت افزایش یافته است. به گزارش وزارت نیرو، مصرف آب شرب شهروندان تهرانی به میزان 10درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است. درصورتی که افزایش دما و به‌دنبال آن روند مصرف در روزهای آتی به همین نحو ادامه داشته باشد به‌طور قطع شهروندان تهرانی با مشکل قطع آب و کمبود آن مواجه خواهند شد. شرکت آب و فاضلاب استان تهران از کلیه شهروندان تقاضا کرد با رعایت کامل روش‌های صرفه جویی در مصرف آب، ضمن عمل به تکالیف و مسئولیت‌های شهروندی، این شرکت را در ارائه خدمات آبرسانی و توزیع عادلانه و مستمر آب یاری کنند.

کد خبر 142588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز