همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تغییر نحوه رسیدگی به اعتراضات قبوض جریمه در پایتخت گفت: از دوشنبه ( 10 مرداد) اعتراضات به قبوض جریمه تنها در مراکز پلیس +10 و هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی صورت می‌گیرد.

جریمه

 سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش از این شوراهای حل اختلاف به تخلفات رانندگی رسیدگی می‌کردند، گفت: از روز دوشنبه دیگر این شوراها به تخلفات رانندگی رسیدگی نکرده و اعتراضات به تخلفات رانندگی تنها از طریق دفاتر پلیس +10 و هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی صورت می‌گیرد.

 وی در خصوص نحوه جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی با اشاره به این که مهلت اعتراض به قبوض جرایم رانندگی 60 روز شده است افزود: بر اساس قانون جدید متخلف موظف است ظرف 60 روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع وی می‌رسد، جریمه را پرداخت و یا اعتراض خود را به دفاتر پلیس +10 ارائه کند.

 رئیس پلیس راهور تهران افزود: دفاتر پلیس +10 نیز ظرف مدت 24 ساعت موظفند پس از وصول اعتراض موضوع را بررسی و در صورت غیرموجه دانستن موضوع مراتب را به اطلاع معترض برسانند.

 وی خاطرنشان کرد: در صورتی که معترض همچنان اصرار بر اعتراض داشته باشد با ارائه مستندات، مراکز پلیس +10 نسبت به صدور معرفی‌نامه برای فرد معترض جهت حضور در هیات رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام می‌کنند و این هیات‌ها نیز ظرف مدت یک هفته نتیجه را بررسی و رای قطعی را صادر خواهند کرد.

 رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: درصورتی که متخلف در مهلت قانونی مذکور اعتراض خود را تسلیم نکند یا ظرف 20 روز پس از ابلاغ رای قطعی صادره توسط هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی جریمه را نپردازد، جریمه وی دو برابر می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون در پنج منطقه تهران هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی راه‌اندازی شده و از روز دوشنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند به ایسنا گفت: منطقه شمیرانات واحد رسیدگی مستقر در منطقه یک راهور، منطقه شهر ری واحد رسیدگی مستقر در منطقه 20 راهور، منطقه شرق تهران واحد رسیدگی مستقر در منطقه 14 راهور، منطقه جنوب واحد رسیدگی مستقر در منطقه 16 راهور و منطقه جنوب غرب واحد رسیدگی مستقر در منطقه 12 راهور، به عنوان هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی تعیین شده‌اند.

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: بزودی دو منطقه دیگر نیز در غرب و مرکز تهران برای رسیدگی به تخلفات رانندگی راه‌اندازی می‌شود.

 وی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: بر اساس این قانون هرگاه ظرف مهلت چهارماه از تاریخ ابلاغ قبض جریمه، متخلف جریمه مربوطه را پرداخت نکند از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه‌ای کتبی با مهلت یک‌ماهه برای پرداخت به وی ابلاغ می‌گردد که در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهینامه، پلاک وسیله نقلیه نیز تا پایان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

 رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه رانندگان مکلفند در صورت تغییر آدرس مراتب را به پلیس راهنمایی و رانندگی در اسرع وقت اعلام کنند، افزود: در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک نسبت به پرداخت جریمه و یا اعتراض نسبت به آن اقدام نکند، راهنمایی و رانندگی نسبت به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه اقدام می‌کند و در صورت اعتراض، فرد مذکور نیز هیات رسیدگی به تخلفات رانندگی موظف است ظرف یک هفته در این خصوص تعیین و تکلیف کند.

 وی در عین حال از رانندگان خواست برای اطلاع از میزان جریمه خود شماره VIN خودرو را که در پشت کارت خودرو به صورت عمودی درج شده است به پیامک 30005151 ارسال کنند.

 بر این اساس نشانی هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی در تهران بدین شرح است:

 منطقه یک: بزرگراه ارتش ـ بعد از مینی‌سیتی ـ بلوار اوشان ـ انتهای بلوار ـ روبروی بیمارستان 505 ارتش

 منطقه20: شهر ری ـ خیابان کریم شیرازی ـ روبروی فروشگاه شهروند

 منطقه 14: اتوبان شهید محلاتی ـ نبرد شمالی ـ بالاتر از تقاطع پاسدار گمنام ـ نبش قیام ـ کوچه شهید بیدی

 منطقه 16: خیابان شهید تندگویان ـ پایین‌تر از میدان بهمن ـ پلاک 49

 منطقه 12: میدان شوش ـ خیابان شوش غربی ـ پشت پارک بهاران ـ جنب کلانتری 116 مولوی

کد خبر 141823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز