جمعه ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

فرمانده ناجا از کاهش 15 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در 3 ماه نخست سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

پلیس راه

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی و توجه بیشتر مردم به قوانین و مقررات را به‌عنوان 2عامل مهم در تحقق این امر دانست و گفت: شمار تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده‌ای در 3ماهه نخست سال‌جاری حدود 900 نفر کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.وی کاهش حدود 900‌نفری تلفات انسانی ناشی از تصادفات را به‌عنوان یک رکورد بزرگ در کشور قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد که این روند با همراهی و همکاری مردم تا پایان سال استمرار داشته باشد. وی افزود: باید تا پایان سال میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات به زیر 20 هزار نفر برسد.

احمدی‌مقدم همچنین بر ایمن‌سازی‌ خودروها از سوی کارخانجات جهت کاهش تلفات تاکید کرد و گفت: تولید وانت‌نیسان شرکت زامیاد به‌زودی متوقف خواهد شد.فرمانده ناجا از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های پلیس فتا (فضای تبادل اطلاعات) تا پایان سال‌جاری در سراسر کشور خبرداد و اظهارکرد: این آزمایشگاه‌ها به‌منظور کشف جرم راه‌اندازی می‌شوند و با راه‌اندازی آنها پیشرفت قابل توجهی در این حیطه خواهیم داشت. احمدی‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر جرایم اینترنتی در کشور وسعت زیادی ندارد، به مسئله حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: این بحث یکی از چالش‌های پیش روی ماست و در این زمینه مبادله اطلاعات به‌خوبی صورت می‌گیرد و مردم با حقوق خود آشنایی پیدا کرده و به‌خوبی از آن دفاع می‌کنند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: حدود نیمی از زندانیان سراسر کشور به جرم موادمخدر دستگیر شده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که 85 درصد زندانیان نیز درگیر موادمخدر بوده‌اند. وی در پایان به طرح جمع‌آوری تجهیزات گیرنده ماهواره اشاره کرد و گفت: کشف ماهواره و تجهیزات آن طی 3 ماه نخست سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته به بیش از دو برابر رسید و با اجرای این طرح، میزان بهره‌گیری از تجهیزات ماهواره‌ای در سطح کشور 15 درصد کاهش داشته است. فرمانده نیروی انتظامی گفت: رویکرد اصلی ما در اجرای این طرح برخورد با نصابان و فروشندگان دریافت از ماهواره است که لازم است در این راستا فرهنگسازی شود؛ چرا که بنیان بسیاری از خانواده‌ها به خاطر این عامل مخرب، سست و ویران می‌شود.

کد خبر 140408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز