همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف بیش از 11 هزار دستگاه خودرو رانندگان متخلف در بزرگراه‌های پایتخت طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

پلیس جریمه

 سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: در عین حال گواهینامه بیش از شش هزار و 800 راننده متخلف ضبط و 213 راننده‌ای که بیش از 140 کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند به مراجع مربوطه برای انجام تست سلامت معرفی شدند.

وی  با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سالجاری بیشترین علل توقیف خودروها در بزرگراه‌های تهران به ترتیب سرعت غیرمجاز با 42 درصد، سبقت غیرمجاز با 38 درصد و حرکات مارپیچ با 7 درصد بوده است افزود: در عین حال در این مدت حدود 270 هزار برگ جریمه برای رانندگان متخلف در بزرگراه‌های تهران صادر شد که بیشترین اعمال قانون با 70 درصد مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز و پس از آن استفاده از تلفن همراه و عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است.

 وی بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران را سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ عنوان کرد و گفت: در عین حال بیشترین ساعات رخداد تخلفات حادثه‌ساز ساعات ابتدایی صبح و ساعات پایانی شب بوده است.

 رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر این که در فصل بهار حدود یکهزار و 500 فقره تصادف در بزرگراه‌های تهران اتفاق افتاد که از این میزان 81 درصد تصادفات خسارتی، 17 درصد جرحی و 2 درصد فوتی بوده است، افزود: بیشترین علل تصادفات در بزرگراه‌های پایتخت عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو بوده است.

 وی با اشاره به ضبط بیش از شش هزار و 800 جلد گواهینامه رانندگان متخلف در بزرگراه‌های تهران طی سال جاری گفت: همچنین 213 راننده‌ای که بیش از 140 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه‌های تهران می‌راندند برای تست سلامت به مراجع مربوطه معرفی و حدود 70 درصد این افراد بین یک تا سه ماه از رانندگی محروم شدند. از سوی دیگر پلیس خودرهایی را که بیش از 170 کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند را به دلیل برهم زدن نظم و انضباط عمومی به دادگاه معرفی کرده است.

 رئیس پلیس راهور تهران از احضار 130 راننده‌ای که بیش از 140 کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند و سرعت آنها توسط دوربین‌های ثبت تخلف در بزرگراه‌های تهران گرفته شده است خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 82 راننده تا کنون به راهنمایی و رانندگی مراجعه کردند و مابقی هنوز مراجعه‌ای نداشتند که برابر قانون جدید در صورت عدم مراجعه بعد از مهلت تعیین شده، خدمات خودرویی این افراد قطع می‌شود.

 وی همچنین از کاهش تخلفات در بزرگراه‌های تهران پس از اجرای قانون جدید خبر داد و به ایسنا گفت: درحالی که در 41 روز نخست سال جاری به طور متوسط روزانه حدود 140 خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران توقیف می‌شدند این رقم در 52 روز پس از اجرای قانون یعنی تا پایان خردادماه سال جاری به 106 مورد کاهش یافت رسید که بدین ترتیب باید گفت که تخلفات حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران از زمان اجرای قانون جدید حدود 24 درصد کاهش یافته است.

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین از اجرای طرح ویژه‌ای برای برخورد با تخلفات رانندگان در بزرگراه‌ها خبر داد و گفت: جزئیات این طرح در هفته جاری اعلام می‌شود.

کد خبر 138469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز