جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه برخورد با تخلف «ورود ممنوع» از شنبه 24 خرداد 90 در پایتخت خبر داد.

ورود ممنوع

 سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به اینکه متاسفانه برخی تخلفات رانندگی در تهران برای تعدادی از رانندگان به صورت عادت درآمده است و بعضا حرمت تابلوهای راهنمایی و رانندگی از سوی این افراد شکسته می‌شود گفت: بر این اساس پلیس راهور تهران برنامه‌های ویژه‌ای برای برخورد با این تخلفات تدوین کرده است که از روز شنبه(24 اردیبهشت) به مرور و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.

 وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در این خصوص افزود: اخیرا تخلف ورود ممنوع در پایتخت از سوی رانندگان و موتورسواران افرایش یافته است.

 رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که برخی رانندگان به هیچ عنوان به تابلوهای عبور ممنوع توجهی نمی‌کنند. این در حالیست که اگر کوچه یا خیابانی عبور ممنوع است حتما مسایل ترافیکی و ایمنی در نصب این تابلو لحاظ شده است.

 وی با اشاره به اینکه رانندگان باید حتما به تابلوها و علائم رانندگی توجه ویژه داشته باشند گفت: براساس طرح ویژه پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ از روز شنبه عوامل راهنمایی و رانندگی به طور جدی با تخلف ورود ممنوع برخورد کرده و رانندگان خودرویی که از معابر عبور ممنوع تردد می‌کنند ضمن اعمال جریمه 13 هزار تومانی، 4 امتیاز منفی نیز بر اساس قانون جدید برای آنها ثبت می‌شود.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه بخشی از تخلفات ورود ممنوع مربوط به موتورسیکلت‌سواران است افزود: رانندگان این دسته از وسائط نقلیه نیز از شنبه ضمن اعمال قانون و اختصاص نمره منفی به آنها، نسبت به انتقال موتورسیکلتشان به پارکینگ اقدام می‌شود.

 حرمت تابلوهای راهنمایی و رانندگی را باز می‌گردانیم

 سردار رحیمی در عین حال تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پلیس راهور تهران در سال جاری بازگرداندن حرمت علایم رانندگی در پایتخت است که در این راستا بزودی طرح‌های ویژه‌ای به مرحله اجرا گذشاته می‌شود تا رانندگان تهرانی از رانندگی در ترافیک منظم لذت ببرند.

 وی از همراهی خوب شهروندان در اجرای قانون جدید جرائم رانندگی در پایتخت تقدیر کرد و گفت: با اجرای قانون جدید میزان تخلفات رانندگی کاهش یافته و تعداد افرادی که رعایت قوانین و مقررات رانندگی را نمی‌کردند کمتر شده‌اند.

 رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: جدیت در اجرای محدوده زوج و فرد توسط پلیس موجب شده که تعداد قابل توجهی از شهروندان با خودروهای شخصی خود از منزل حرکت نکنند و از خودروهای عمومی استفاده کنند. از سوی دیگر اجرای طرح‌های انضباط ترافیکی بویژه طرح برخورد با توقف‌های ساکن بر روی ترافیک تاثیرگذار بوده و آمارها براساس سنجش مرکز کنترل ترافیک تهران نشان می‌دهد که میزان ترافیک پایتخت در سال جاری 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 کاهش قابل توجه ترافیک اطراف نمایشگاه کتاب امسال

 سردار رحیمی از کاهش قابل توجه ترافیک اطراف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: ترافیک اطراف این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته روان شده و کاهش بسیار محسوسی داشته است.

 وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توقف در شعاع 150 متری اطراف محل برگزاری نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) ممنوع شده است افزود: در عین حال دو پارکینگ با ظرفیت سه هزار پارک نیز برای توقف خودروها، علاوه بر پارکینگ‌های سال گذشته به مجموعه نمایشگاه افزوده شده است.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به حضور پررنگ عوامل راهنمایی و رانندگی در محل برگزاری نمایشگاه تهران تصریح کرد: ماموران پلیس با هرگونه توقف حاشیه‌ای به ویژه در خیابان‌های شهید بهشتی و بزرگراه رسالت به طور جدی برخورد می‌کنند. در عین حال تسهیلات ویژه‌ای برای مراجعه کنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند به راحتی در این محدوده‌ها تردد کنند.

 وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش قابل توجه حجم بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب نسبت به سالهای گذشته، جذب بار ترافیکی در معابر اطراف این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل بهتر شده و شاهد ترافیک بسیار روانتری نسبت به قبل هستیم.

 سردار رحیمی در عین حال از همکاری خوب شهروندان تهرانی برای استفاده از حمل و نقل عمومی جهت بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تقدیر کرد.

کد خبر 134791
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز