معرفی نماینده محمد باقر قالیباف به کمیته داوری ائلاف اصولگرایان و استقبال اعضای این کمیته و دیگر گروه‌های اصولگرا از حضور حجه الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی در جمع اعضای 7+8 بازتاب‌های رسانه‌ای و سیاسی زیادی داشته است.

شاید دلیل این بازتاب‌ها و خبرساز شدن معرفی خاموشی به دلیل تفاوتی است که دکتر خاموشی با برخی چهره های سیاسی دارد. این تفاوت نیز به شخصیت غیر جناحی و وحدت گرای دکتر خاموشی بر می گردد .

واقعیت این است که معمولا در ائتلاف های سیاسی نمایندگان احزاب ، گروه ها و شخصیت های سیاسی با هدف چانه زنی بر سر کسب سهم بیشتر و تنظیم یک فهرست انتخاباتی پای میز مذاکره می نشینند. طبیعی است که نمایندگان این احزاب و گروه‌ها نیز وابستگی زیادی به گروه سیاسی خود دارند و همه تلاششان این است که سهم بیشتری کسب کنند.

با این حال در میان جریان اصولگرا برخی شخصیت ها حضور دارند که تعلقات حزبی و گروهی ندارند ، اما به لحاظ دیدگاه ها و آرمان ها در اردوگاه اصولگرایان تعریف می شوند. از جمله این افراد محمد باقر قالیباف است که به لحاظ ولایت مداری و برخورداری از دیدگاهی ارزشی، آرمانخواهانه و عدالت محور در اردوگاه اصولگرایان تعریف می شود.

افرادی مانند قالیباف سابقه حضور در احزاب و گروه های سیاسی را ندارند و تمام انگیزه آنان از حضور در عرصه های سیاسی همان انگیزه هایی است که سبب شد در دوران دفاع مقدس در لباس بسیجی وارد میدان جهاد شوند . در واقع حضور آنان در عرصه مدیریت و احتمالاً سیاست تداوم حضورشان در عرصه دفاع مقدس است و همچنان آرمان های انقلاب را بر هر منفعتی ترجیح می دهند و نمی توانند در قالب احزاب و گروه های سیاسی قرار گیرند .

شاید به دلیل همین ویژگی هاست که بزرگان اصولگرا از قالیباف خواسته اند که او نیز نماینده ای برای عضویت در ائتلاف اصولگرایان معرفی کند. چرا که از دیدگاه دلسوزان و بزرگان جریان اصولگرا باید از ظرفیت محبوبیت و پایگاه اجتماعی قالیباف که ناشی از ارزش گرایی و کارآمدی است در اردوگاه اصولگرایان استفاده شود .

طبیعی است وقتی از قالیباف خواسته می شود برای ائتلاف اصولگرایان نماینده ای دعوت کند ، نماینده او نیز باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد. از اینرو ملاحظه سوابق و ویژگی های حجه الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی نشان دهنده این است که نماینده قالیباف در ائتلاف اصولگرایان نیز چهره ای فرهنگی و فراجناحی است که مهم ترین رسالتش در این ائتلاف نه کسب سهم برای یک گروه خاص سیاسی بلکه تلاش مضاعف برای شکل گیری وحدت در میان اصولگرایان است .

شاید به همین دلیل است که اعضای کمیته داوری اصولگرایان و تقریباً اکثریت اصولگرایان از حضور نماینده قالیباف در این ائتلاف استقبال کرده اند . چرا که اکنون همه می دانند قالیباف در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دنبال تلاش برای شکل گیری وحدت اصولگرایان است و چنین رویکردی طبیعتاً با استقبال گسترده دلسوزان اصولگرا و همه بزرگانی مواجه می شود که اتحاد اصولگرایان برای آنان یک دغدغه جدی است . البته ممکن است در این میان کسانی که به هر دلیلی با وحدت اصولگرایان مخالفند تلاش کنند با خبرسازی و جوسازی های کاذب سیاسی ، چنین چهره های فراجناحی و وحدت گرایی در جمع اعضای 7+8 حضور نداشته باشند که باید درباره تحرکات این افراد و زمزمه های تفرقه آمیز آنان هوشیار بود .

کد خبر 141465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز