گروه سیاسی : آیت الله مهدوی کنی در دیدار با اعضای جبهه پایداری برلزوم استقبال از نظر همه اصولگرایان تأکید کرد اما نسبت به ایجاد تشکیلات موازی هشدار داد و سخنان خود در همایش بزرگ جامعه روحانیت را در این زمینه تکرار کرد.

مهدوی کنی

از تفسیرهایی که از سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی در همایش بزرگ جامعه روحانیت منعکس شد، می‌شود برداشت کرد که این جبهه به‌زودی زود باید حرکتی برای تصحیح نگاه نه چندان مثبتی که در چند روز گذشته بر آنها متمرکز شده، انجام دهد، از همین رو هم بود که عصر روز یکشنبه صادق محصولی وزیر کشور دولت نهم و رفاه دولت دهم، غلامحسین الهام سخنگو و وزیر دادگستری دولت نهم که جزو خروجی‌های دولت در جریان ادغام و تشکیل دولت دهم بودند به همراه روح‌الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی و مرتضی آقاتهرانی معلم اخلاق دولت احمدی‌نژاد به دیدار دبیر کل جامعه روحانیت مبارز شتافتند تا شائبه موازی کاری این جبهه با کمیته 15 نفره اصولگرایان را بزدایند.

بنا به نوشته فارس او در این دیدار به سخنان پنجشنبه هفته گذشته خود اشاره کرده و خطاب به نمایندگان جبهه پایداری گفته است: منظور من وحدت میان اصولگرایان بود و توصیه کردم که این جبهه نیز با سایر اصولگرایان همکاری کند.او پیش از این در همایش جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر لزوم وحدت اصولگرایان از تشکیل جبهه‌های جدید دیگری در داخل جبهه اصولگرایی انتقاد کرده و آن را موجب انشعاب میان اصولگرایان خوانده بود.

در این جلسه، البته مهدوی کنی از نمایندگان این جبهه خواسته است که نظر نهایی خود را در مورد نمایندگانشان برای حضور در کمیته 15 نفره اصولگرایان اعلام کنند. این ضلع از جبهه اصولگرایی پیش از این نام مرتضی آقا‌تهرانی را به‌عنوان یکی از نمایندگان خود برای حضور در کمیته 7+8 اعلام کرده بود اما پس از آن با حذف نام آقا‌تهرانی، نام محصولی، الهام و علی اصغر زارعی را به‌عنوان گزینه‌های مطلوب خودشان برای عضویت در این کمیته 15نفره اعلام کردند و گفتند که از بین این سه گزینه به‌زودی نام 2 نفر را قطعی خواهند کرد.

مرتضی آقاتهرانی نیز در گفت‌وگو با خانه ملت روایتی از این دیدار 2 ساعته به‌دست داده و گفته است هدف جبهه پایداری حفظ وحدت است. اگر وحدت حفظ نشود و این جبهه یا هر جبهه دیگری موجب انشعاب و تفرقه شوند، انعقاد نطفه آن جبهه نامبارک است؛ اما ظاهرا این جبهه کماکان به‌دنبال اعتماد گمشده‌ای در بین چهره‌های شاخص اصولگراست که کسانی همچون محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد در دولت نهم به همراه چهره‌هایی از این جبهه به گفت‌وگوهای رسانه‌ای روی آورده و دلایلی را برای عدم‌تقابل جبهه پایداری با جریان وحدت اصولگرایی برمی شمارند؛

کما اینکه محمدحسین صفارهرندی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه اعلام موجودیت یک جریان فکری- سیاسی وحشتناک نیست، گفته است اگر آقایانی چون مصباح و خوش وقت کمترین گمانی مبنی بر تقابل جبهه پایداری با جریان عمومی اصولگرایی داشته باشند حتما خودشان را کنار می‌کشند.

آقاتهرانی نیز شائبه تحریم این جبهه را رد کرده و گفته است: در مجلس به نقل از یکی از نماینده‌ها شنیده که آیت‌الله مهدوی کنی جبهه پایداری را تحریم کرده است و در جلسه یکشنبه شب این موضوع را از وی پرسیده‌اند و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تحریم جبهه پایداری را تکذیب کرده است.

کد خبر 141310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز