دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

اصولگرایان با تشکیل کمیته 15 نفره وحدت به ساز و کارهای مقدماتی برای انتخابات نهم مجلس دست‌یافته‌اند.

حجت‌الاسلام احمد سالک

با حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در این خصوص گفت‌وگو کردیم.

  • آیا تمهیدات لازم برای عدم سهم‌خواهی در ساز و کار انتخاباتی اصولگرایان اندیشیده شده است؟

مسئولین و سران گروه‌های اصولگرایی، منشور اصولگرایی را به‌عنوان زیربنای تفکر و عمل خودشان قبول کرده‌اند، لذا باید براساس همین منشور عمل کنند و سهم‌خواهی در میان آنها معنا ندارد و اساسا همین منشور لازمه تکیه بر 12 شاخصه اصولگرایی، حفظ وحدت اصولگرایان است. اولویت اول در جامعه اصولگرایی وحدت آنهاست. لازمه وحدت 2 چیز است؛ نخست اینکه باید خدا را درنظر بگیرند، دوم اینکه با توجه به شایستگی‌های افراد، گذشت لازم را در این زمینه داشته باشند.

  • چه تضمینی برای عدم‌سهم‌خواهی وجود دارد؟

سهم خواهی در حرکت اصولگرایی، یک سم مهلک محسوب می‌شود. سهم‌خواهی کار درستی نیست، زیرا چنین تفکری به جامعه متحد اصولگرایی براساس مبانی ذکرشده لطمه می‌زند و سود حاصل از آن به جیب جریانات سیاسی دیگر می‌رود و حتی بستری برای استفاده رسانه‌های بیگانه است. اصولگرایان اگر خدای متعال را حاکم بر عملکرد خودشان نبینند، بدون تردید دنبال سهم‌خواهی خواهند رفت. اصولگرایان اگر شایستگی را در افراد و مصادیق جریان انتخابات و نسبت به کسانی که مورد نظرشان است، به‌دقت لحاظ کنند، ضرورتاً باید از سهم خودشان گذشت کنند.

  • کمیته اصولگرایان چه کمکی می‌تواند به این هدف کند؟

امیدواریم در نشست‌های کمیته 8 نفره این مشکلات به خوبی و باگذشت و برادری برطرف شود. ما مطمئن هستیم جامعه اصولگرایی و مسئولین به این نکته دقت خواهند کرد. تاکنون نیز هیچ‌گونه مورد خاصی به‌منظور کسب سهم بیشتر برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از سوی احزاب و گروه‌های مختلف اصولگرا مطرح نشده است و اصولگرایان همگی با پذیرش منشور اصولگرایی وحدت حداکثری در انتخابات را دنبال خواهند کرد.

 

کد خبر 140650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز