پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

حجت الاسلام حسین ابراهیمی* نهایی‌شدن فهرست اعضای کمیته واحد اصولگرایان مطابق آنچه در برخی رسانه‌ها اعلام شد، گام بسیار مهمی در جهت وحدت هرچه بیشتر گروه‌های اصولگرا محسوب می‌شود.

این اتفاق باعث شد تا هیچ کدام از گروه‌های سیاسی عضو جریان اصولگرای کشور در انتخابات آتی حذف نشده و دچار برخوردهای قهرآمیز نشوند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تلاش بسیار زیادی در جهت اتفاق نظر گروه‌های اصولگرا در کشور دارند و در این میان آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی نقش بسیار سازنده و پر رنگی ایفا کردند. این هماهنگی باعث شد تا همه اصولگرایان درنهایت بتوانند زیر یک خیمه جمع شوند. افرادی که به کمیته واحد اصولگرایان معرفی شده‌اند همگی انسان‌های منطقی، ارزشی و با سابقه سیاسی فعال هستند. تجمع این افراد در کنار یکدیگر را نباید به مثابه تشکیل یک شرکت سهامی دانست.

 این اجتماع جهت هم اندیشی و تبادل و تضارب آرا شکل گرفته است تا با ارائه نظرات و راهبردهای مشخص براساس 3محور اندیشه‌های امام (ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تعالیم اسلام، ملاک‌ها و معیارهای شرکت در انتخابات آتی مشخص شود. با اتفاقی که درخصوص تشکیل کمیته واحد اصولگرایان افتاد، گمانه‌ها مبنی بر عدم‌تبعیت برخی جریانات، افراد و چهره‌های نزدیک به دولت منتفی خواهد شد و پدیده‌ای که از آن با عنوان سهم خواهی در میان اصولگرایان نام برده می‌شود دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. افزون بر این، دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد و فقط باید آن را در صحت و سلامت کامل برگزار کند. دولت نمی‌تواند یک حضور تبلیغاتی و مشارکتی در انتخابات به معنای سهم خواهی داشته باشد و البته فضای غالب دولت نیز تاکنون چنین عمل کرده است. به واسطه آنچه ذکر شد مجموعه اصولگرایان توسط کمیته واحد اصولگرایان، به دور از سهم خواهی و با درنظر گرفتن شایسته سالاری در انتخاب افراد برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس، حتماً بر خلاف انتخابات پیشین به یک فهرست واحد دست خواهند یافت.

کد خبر 140349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز